اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان:

اختصاص منابع بدون آمار درست اتلاف هزینه‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: اختصاص منابع بدون آمار درست، اگر نگوییم گمراهی است می‌توان گفت اتلاف هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

اختصاص منابع بدون آمار درست اتلاف هزینه‌ها است
 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در کشور آمار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیست.
وی افزود: از آنجایی که محدودیت منابع به باور افراد نرسیده است و برنامه‌ریزی حرکت مبنای برای اقدامات نیست آمار نیز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان بیان کرد: آنهایی که در صدر برنامه‌ریزی هستند با این مقوله سر و کار دارند و آمار درست یک اصل ثابت و در دنیای امروز زبان مشترک برای برقراری ارتباط است.
مدیر اجرایی سرشماری استان گلستان با اشاره به ضرورت علم آمار خاطرنشان کرد: برای مردمی که می‌خواهند به رشد و توسعه دست بیابند داشتن آمار همانند خواندن و نوشتن ضروری است.
غلامی اضافه کرد: روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری آمار وجود دارد که سرشماری بهترین و پرهزینه‌ترین نوع، آمار گیری است که بزرگ‌ترین پدیده اقتصادی در این منبع شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت آمار در دولت احمدی‌نژاد بیان کرد: پدیده سرشماری قبلا هر 10 سال یک‌بار در ایران اتفاق می‌افتاد اما از آنجایی که این دولت بر مبنایی آمار کار می‌کرد و اهمیت این مقوله برایش مشهود شده به همین منظور زمان سرشماری را از 10 سال به پنج سال کاهش داد تا بتواند بر اساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کند و با توجه به محدودیت منابع نیازها را طبقه‌بندی کند.
گفتنی است 2 هزار و 628 نفر عوامل ستادی و اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن در استان گلستان آماده مشارکت هستند و از این تعداد یک‌هزار و 165 آمارگیر هستند.
بیش از 455 هزار خانوار گلستانی شامل 203 هزار خانوار روستایی و 253 هزار خانوار شهری در سرشماری نفوس و مسکن 1390 از سوی مأموران این ستاد، آمارگیری می‌شوند.
برای هر 380 خانوار روستایی و 400 خانوار شهری یک مامور کار سرشماری این خانوار را بر عهده‌ دارند.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول