اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

نبود آمار دقیق سبب بروز بسیاری از معضلات اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با تاکید بر ارائه آمار دقیق در سرشماری نفوس و مسکن گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی به خاطر نبود آمار دقیق است.

نبود آمار دقیق سبب بروز بسیاری از معضلات اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده‌نداف پیش از ظهر امروز در همایش دهیاران بیرجند با بیان اینکه هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم تا ۲۲ آبان سال جاری همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار می‌شود، اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن بزرگ‌ترین رویداد آماری کشور در سال جاری است بنابراین انتظار می‌رود دهیاران به لحاظ جذب مشارکت مردمی و همچنین ملی بودن طرح مذکور شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه تاریخچه انجام سرشماری در کشور به سال ۱۳۳۵ باز می‌گردد، افزود: بر اساس قانون مرکز آمار ایران تا سال ۸۵ هر 10 سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اجرا می‌شد.
فرماندار بیرجند تعداد سرشماری‌های انجام شده در کشور را شش نوبت اعلام کرد و گفت: بر اساس تصویب دولت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۸۶ مقرر شد از سال ۸۵ به بعد سرشماری نفوس و مسکن با فاصله پنج ساله انجام شود.
قاسم‌زاده‌نداف هدف کلی از سرشماری عمومی نفوس و مسکن را جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در زمینه تعداد جمعیت و واحدهای مسکونی و ویژگی‌های عمده آنها به منظور تامین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز توسعه اقتصادی، اجتماعی خانوارها عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از معضلات اجتماعی به خاطر نبود آمار دقیق است.
وی اذعان داشت: در بیان اهمیت این سرشماری همین بس که افق آینده کشور نیازمند آمار صحیحی است که از طریق این رویداد مهم عملیاتی و به نحو مطلوب جمع‌بندی می‌شود.
فرماندار بیرجند اظهار داشت: بیش از 210 هزار نفر از جمعیت استان در شهر بیرجند سکونت دارند و این در حالی است که در آمارها جمعیت بیرجند 180 هزار نفر ثبت شده و این تفاوت آماری مشکلاتی ایجاد می‌کند.
قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به تمهیدات لازم برای انجام سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان بیرجند گفت: در همین راستا در دو بخش خوسف و مرکزی ماموران آموزش می‌بینند تا در زمان مقرر شده به روستاها و شهرها اعزام و با مراجعه به مردم سرشماری را انجام دهند.
وی خواستار همراهی مردم با ماموران سرشماری شد و افزود: مردم ما در مواقعی که نیاز به حضورشان بوده خود را به اثبات رسانده و نهایت مشارکت را داشته‌اند.
فرماندار بیرجند ضمن اینکه از مردم خواست تا نهایت همکاری را با عوامل اجرایی طرح سرشماری داشته باشند، تصریح کرد: هر چقدر مردم نسبت به تاثیرات مثبت این رویداد مهم در کشور آگاه‌تر باشند، در این راستا دقیق‌تر عمل می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز 70 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال هستند، گفت: این آمار بیانگر این است که جمعیت متقاضی خدمات زیاد هستند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول