اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نایین:

مردم نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار نایین گفت: سرشماری نفوس و مسکن مبنای برنامه‌ریزی صحیح در حوزه‌های مختلف بوده که ضروری است مردم در این طرح نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند.

مردم نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، یوسف حسنی ظهر امروز در حاشیه کلاس‌های آموزش مرحله سوم طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نایین در سالن اجتماعات فرمانداری نایین اظهار داشت: ۱۴۸نفر در سایت نفوس و مسکن فرمانداری ویژه شهرستان نایین در راستای شرکت در این طرح ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۵۹ نفر انتخاب شدند که ۲۹ نفر مرد و ۳۰ نفر آنان زن است.
فرماندار نایین تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی آمارگیران در طرح سرشماری نفوس و مسکن نایین از هفته پیش آغاز شده و به مدت دو هفته با برگزاری 14 جلسه ادامه دارد.
وی نمره کتبی، عملکرد و سابقه را از پارامترهای رده‌بندی آمارگیران اعلام کرد و افزود: در پایان این دوره آموزشی ۵۴ نفر انتخاب و پنج نفر هم به‌عنوان ذخیره قرار می‌گیرند.
حسنی افزود: این طرح در شهرستان نایین در دو بخش مرکزی و انارک به اجرا در می‌آید که ۳۱ نفر آمارگیر این طرح از دوم تا ۲۲ آبان‌ماه به جمع‌آوری اطلاعات و آمار خانوارها می‌پردازند.
وی تاکید کرد: باید حفظ اسرار و امانت‌داری، حفظ ظواهر شخصی، اخلاق و رفتار دینی، برقراری ارتباط و تعامل مناسب با مردم، رعایت دقت در موارد آموزشی، سرعت و توجه در کار، در طول طرح سرشماری نفوس و مسکن به طور کامل توسط آمارگیران رعایت شود.
فرماندار نایین با اشاره به اهمیت بسیار بالای این طرح افزود: این آمار در تدوین و اجرای برنامه‌های پنج ساله توسعه و نیز سند چشم انداز 20 ساله توسعه که تضمین کننده پیشرفت و آبادانی کشور است، بسیار مؤثر است لذا هرگونه مشکل و خلل در محاسبات و عملیات آمارگیری، برنامه‌ریزی کلان کشور را با مشکل مواجه می‌کند.
وی تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن مبنای برنامه‌ریزی صحیح در حوزه‌های مختلف بوده که ضروری است مردم در این طرح نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند.
حسنی بر اهمیت ارائه اطلاعات صحیح به پرسشگران از سوی مردم تاکید کرد و گفت: همه شهروندان باید اطلاعات صحیح را در اختیار پرسشگران قرار دهند تا برنامه‌ریزان بتوانند با مبنا قرار دادن این آمار در راه توسعه کشور بکوشند.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، اقدامات اولیه و مقدمات آن اعم از تهیه نقشه‌های شهری و روستایی در این شهرستان انجام شده است، ادامه داد: از آنجا که تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آمار و ارقام صورت می‌گیرد، باید اهمیت این سرشماری به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم در اجرای این طرح عظیم حضوری فعال داشته باشند.
فرماندار نایین افزود: مردم باید در پاسخ‌دهی به پرسشگران نهایت سرعت را داشته باشند چرا که تاخیر آنان در ارائه اطلاعات هزینه‌های اجرای این طرح را افزایش می‌دهد.
وی به آخرین آمارگیری انجام شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا بر آخرین آمارگیری انجام گرفته در سطح شهرستان نایین، تعداد خانوارهای شهری نایین 9هزار و 914نفر است و خانوارهای روستایی نیز 3هزار و 60 نفر اعلام شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول