اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره آخوند خراسانی خبر داد:

ارسال 40 مقاله به کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بزرگداشت مرحوم آخوند ملا محمد کاظم خراسانی از نهایی شدن 40 مقاله برای ارائه در این کنگره خبر داد.

ارسال 40 مقاله به کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء، محمدجواد صاحبی در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت‌: کنگره بزرگداشت آخوند خراسانی در صدمین سالگرد درگذشت وی برگزار می‌شود و 12 جلد کتاب در حاشیه این کنگره از آخوند خراسانی چاپ خواهد شد.
وی بیان کرد: سه جلد از این کتاب‌ها مربوط به شناخت نامه آخوند خراسانی است و مابقی کتاب‌ها نیز در موضوعاتی چون فقه فتوایی آخوند، اندیشه‌های سیاسی آخوند خراسانی است و سه جلد نیز شامل مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره خواهد بود.
وی اظهار داشت: این همایش با مدیریت اصلی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همچنین با همکاری برخی نهادهای حوزوی چون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد.
صاحبی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال‌های اخیر برگزاری کنگره‌هایی چون شهیدین، علامه بلاغی و علامه شرف‌الدین را در کارنامه خود دارد و سال آینده نیز شاهد برگزاری کنگره علامه کاشف‌الغطاء خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: کنگره آخوند خراسانی به مدت دو روز در 23 و 24 آذرماه امسال برگزار خواهد شد و در آیین افتتاح آن آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید سخنرانی خواهد کرد.
وی افزود: آخوند خراسانی از شخصیت‌های پرآوازه و تاثیرگذار در دوره معاصر است که نقش این فقیه اصولی در هدایت و حمایت از جنبش‌های ضد استعماری و اصلاحی عصر خویش در جهان بر هیچکس پوشیده نیست.
محمدجواد صاحبی افزود: بی گمان شناخت و بزرگداشت این شخصیت، فرصتی برای بهره‌گیری هرچه بهتر از ابعاد ایشان را فراروی نسل کنونی می‌گشاید.
وی محورهای فراخوان مقالات این کنگره را زندگی و شخصیت آخوند خراسانی، عصر آخوند خراسانی و اوضاع تاریخی آن، اندیشه‌های فقهی و اصولی، اندیشه‌های فلسفی و کلامی این مجتهد، اندیشه‌های قرآنی، اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی و اندیشه‌های اخلاقی آخوند خراسانی و نقد ادبی آثار ایشان ذکر کرد.
آخوند ملامحمد کاظم خراسانی، معروف به آخوند خراسانی در سال 1255 قمری در مشهد متولد شد و پس از تحصیلات مقدماتی در 22 سالگی، در سال 1277 قمری به تهران رفت و در نزد اساتید آن زمان به فراگیری درس حکمت پرداخت و پس از یک سال و نیم، در ذیحجه 1278 برای تکمیل تحصیلات در فقه و اصول به نجف عزیمت کرد.
آخوند در نجف از شاگردان حاج میرزا محمد حسن شیرازی بود و پس از اینکه میرزا شیرازی به سامرا رفت، خودش در نجف ماند و مشغول به تدریس شد.
آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله حاج آقا حسین بروجردی و آیت‌الله حاج آقا حسین قمی از جمله شاگردان وی بودند.
وی در ذیحجه 1329 قمری در نجف درگذشت و در مقبره حاج میرزا حبیب‌الله رشتی به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول