اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

دومین کنگره بزرگداشت شهدا فاوا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در هشت سال دفاع مقدس را در مشهد برگزار می‌کند.

دومین کنگره بزرگداشت شهدا فاوا برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد قدیری دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات (فاوا) اظهار داشت: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران رسته مخابرات یگان‌های رزم سپاه در دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هر ساله این اجلاسیه با عنوان یادواره شهدای مخابرات یگان‌های رزم سپاه در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته این یادواره با حضور پیشکسوتان مخابرات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و جمع کثیری از خانواده معزز شاهد و ایثارگران در تهران برگزار شد.
قدیری اظهار داشت: وجود بارگاه منور حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و شهادت بیش از 598 شهید از
استان‌های خراسان سبب شد دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شود.
دبیر ستاد یادواره شهدای مخابرات (فاوا) با اشاره به نقش شهدای مخابرات در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: همان‌طور که شهید بزرگوار سردار محمود کاوه فرمودند مخابرات قلب عملیات است، عزیزانی که در این رسته فعالیت داشتند موظف بودند پیام عالی‌ترین مقام هر عملیات را تا پایین‌ترین سطح برسانند و اگر بگوییم که در جنگ فرمانده داشته‌ایم، قطعا یک بی‌سیم‌چی همراه او بوده است و قالبا 70 تا 80 درصد بی‌سیم‌‌چی‌ها هم شهید می شدند، حرف بی‌جایی نگفته‌ایم.
وی ادامه داد: معمولا افراد با استعداد از لحاظ گفتاری، ذهنی و آمادگی جسمی بالا در مخابرات به کارگیری
می‌شدند چرا که علاوه بر لوازم سنگین و سلاح، بی‌سیم‌های سنگین را روی دوش خود حمل می‌کردند.
وی در ارتباط با نهادهای همکار با ستاد یادواره شهدای مخابرات (فاوا) ابراز کرد: رده‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپاه امام رضا (ع)، شرکت مخابرات استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد، کنگره 23 هزار شهید استان خراسان رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در این یادواره همکاری خوبی با این ستاد داشته و خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از عاشقان و همرزمان شهدا به صورت افتخاری در این ستاد فعالیت می‌کنند عنوان کرد: این ستاد به‌صورت سازمانی متشکل از کمیته‌هایی از نیمه اول سال کار خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته‌اند جمع کثیری از عاشقان شهدا را به خود جذب کند.
وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از ایثارگران، پیشکسوتان و خانواده معزز شهدا از سراسر کشور در این یادواره شرکت می‌کنند، گفت: این یادواره در اواخر مهرماه 90 در مجتمع آیه‌های مشهد با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول