اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 2 روز فعالیت؛

کنگره ملی کلیم کاشانی پایان یافت

خبرگزاری فارس: کنگره ملی بزرگداشت کلیم کاشانی پس از دو روز فعالیت طی مراسمی به کار خود پایان داد.

کنگره ملی کلیم کاشانی پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره ارشاد اسلامی این شهرستان جمعه‌ شب در اختتامیه کنگره ملی کلیم کاشانی اظهار کرد: کاشان به عنوان شهری با قدمت 7 هزار ساله و ملقب بودن به خطه فرهنگ، علم و ادب دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در پرورش ادیبان، علما و شاعران بوده که کلیم کاشانی نمونه بارز این توانمندی فرهنگی و ادبی دارالمؤمنین است.
محمدمهدی صباغی در تحلیل شخصیت کلیم کاشانی به لقب خلاق‌المعانی او اشاره کرد و گفت: صحبت از کلیم سخن است که توانسته با تکیه بر شناخت اخلاق و فضائل انسانی مضامینی بدیع و تازه را در عصر خود ایجاد کند و با نگاه ژرف‌اندیش خود معانی بلند و پیچیده را به سادگی تمام و عالی‌ترین مفاهیم را با شیوایی تام بیان کند.
وی در ادامه با قدردانی از حضور ادیبان، شاعران و مردم فرهنگ‌دوست کاشان از کنگره ملی کلیم کاشانی خاطرنشان کرد: حضور شاعران و ادیبان از 24 استان کشور و همچنین استقبال بی‌نظیر مردم کاشان از این کنگره در وهله اول نشان‌دهنده ظرفیت ویژه علم و ادب در شهرستان کاشان و در مرتبه‌‌ای دیگر بیانگر جایگاه رفیع فرهنگ و شعر در میان مردمان خطه دارالمؤمنین است.
دبیر کنگره ملی کلیم کاشانی نیز در ادامه از استان گیلان به عنوان استان دارای بیشترین آثار پذیرفته شده در این کنگره نام برد و افزود: این استان با 9 اثر در قالب شعر و یک اثر در بخش مقاله توانست با 10 اثر بیشترین سهم را در کنگره ملی کلیم کاشانی و همایش همسفر با پائیز از آن خود کند.
علیرضا شیدا در مورد ویژگی‌های کنگره هفتم کلیم کاشانی نسبت به سایر دوره‌ها تصریح کرد: هفتمین کنگره ملی بزرگداشت کلیم کاشانی در تمام ابعاد برگزاری به ویژه در دو زمینه کیفیت آثار شرکت‌کننده و نیز استقبال اهل فرهنگ این شهرستان دارای پیشرفت و رشد محسوسی نسبت به کنگره‌ها و همایش‌های گذشته است.
وی بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن‌های ادبی شهرستان کاشان در برگزاری کنگره کلیم کاشانی را از ویژگی‌های مهم این کنگره دانست و افزود: البته در این میان ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان نیز تعامل خوبی با انجمن‌های ادبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره برقرار کرده‌اند و امید است این حمایت‌ها در دوره‌های آتی برگزاری این کنگره ملی بیش از پیش ادامه یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هفتمین کنگره ملی بزرگداشت کلیم کاشانی و همایش همسفر با پائیز پس از دو روز فعالیت با اهدای جوایزی به آثار برگزیده شده به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول