اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری در مشهد؛

کنگره سراسری بزرگداشت شهدای فاوا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران در مشهد برگزار می‌شود.

کنگره سراسری بزرگداشت شهدای فاوا برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن نوروزی،‌ رئیس کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران که در سالن جلسات سپاه پاسداران نیروی زمینی برگزار شد، اظهار داشت: مراسم رونمایی از کتاب‌های قلب عملیات (خاطرات مخابراتی دفاع مقدس)، خدا خدا به گوشم (زندگینامه سردار شهید حسین پور هاشم بندار و علی میری) و روی موج اف.ام (زندگینامه حسین‌پور) در این مراسم انجام می‌شود.
وی بیان داشت: در این کنگره یک‌هزار و 200 نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور دارند.
وی افزود: همچنین سایت نرم افزاری طرح جامعه شهدای مخابرات نیز برنامه‌هایی در غالب کمیته‌های فرهنگی، رایانه، علمی پژوهش و آموزش و ... در حاشیه این کنگره سراسری بزرگداشت فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.
نوروزی با بیان این مطلب گفت: 250 نفر نیز از خانواده‌های شهدا از خراسان‌های جنوبی، شمالی و سایر شهرستان‌های استان برای شرکت در برنامه دعوت شده‌اند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین کنگره‌هایی در سطح کشور، علاوه بر تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، آشنایی نسل از جوانان از فرهنگ و ایثار شهدا است.
رئیس دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تعداد 3 هزار تا شهید مخابرات در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که از این میان 610 نفر از این شهدا در خراسان بزرگ هستند.
نوروزی ابراز داشت: روند برگزاری چنین کنگره‌هایی در سطح کشور ادامه خواهد داشت و در سال‌های آینده در 31 استان (شیراز، خوزستان، کرمانشاه و ...) برگزار می‌شود.
وی افزود: به دلیل اینکه در استان‌های خراسان بزرگ تعداد شهدای مخابرات هشت سال دفاع مقدس بیشتر بوده، محل برگزاری کنگره در سال دوم استان خراسان رضوی است.
سردار نوروزی خاطرنشان کرد: نقش رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس در فرماندهی و مدیریت گروه برای ارائه تجهیزات و نیروی انسانی و ... بود.
نوروزی سرلشکر کاوه را به عنوان قلب عملیات در مخابرات و ارتباطات دوران دفاع مقدس ارزیابی کرد و گفت: سرلشکر کاوه به عنوان سلسله اعصاب فرماندهی عملیات به همگان در جبهه حق علیه باطل شناخته شد.
وی گفت: تعداد 5 هزار نشریه موج زنده و کتاب‌های خانه خالی، تکیه‌های عروج و رمان نیز برای ارائه در سراسر کشور در دست چاپ است.
رئیس دومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران افزود: این کنگره در 27 مهر ماه سال جاری در مجتمع آیه‌ها با سخنرانی حضرت آیت‌الله علم‌الهدی و سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول