اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران:

بی‌مهری به ورزشکاران مدال‌آور مازندرانی ادامه دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: بی‌مهری به ورزشکاران مدال‌آور مازندرانی ادامه دارد.

بی‌مهری به ورزشکاران مدال‌آور مازندرانی ادامه دارد
مریم کیومرثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه با حمایت‌های دولت و وزارت تلاش می‌شود تا برای رفع برخی کمبودها و مشکلات ورزش کشور و استان گام‌های موثری برداشته شود، بیان داشت: تلاش‌های بی‌شائبه‌ای که از سوی دست‌اندرکاران ورزش مازندران شده شاهد مدال‌های رنگارنگی از سوی ورزشکاران بانوی مازنی هستیم که توانستند افتخارات زیادی را در عرصه بین‌المللی نصیب کشور و استان کنند.
وی افزود: درخشش ورزشکاران زن مازندرانی در رقابت‌های برون مرزی در عرصه‌های آسیایی و جهانی بیانگر بازگشتی پرفروغ برای این رشته و الگویی برای سایر رشته‌های ورزشی در عرصه‌های مدال‌آوری خواهد بود.
کیومرثی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه ورزشکاران زن مازندرانی در بازی‌های المپیک لندن مانند سایر عرصه‌های ورزشی خواهند درخشید، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ورزش بانوان مازندران است تلاش و حمایتی که از ورزش مازندران می‌شود شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان در المپیک لندن از سوی ورزشکاران مازندرانی خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال، ورزشکاران زن مازندرانی در 13 مسابقات برون مرزی حضور یافتند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 43 مورد اعزام ورزشکاران را برای مسابقات قهرمانی کشور و 17 مورد اعزام به مسابقات لیگ داشتیم که در پیشرفت ورزش بانوان و مدال‌آوری آنها موثر بود.
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: مجموعه ورزش مازندران میزبان 29 مورد رقابت‌های لیگ و 10 مورد میزبان قهرمانی کشور بوده است.
وی با بیان اینکه زنان ورزشکار مازندران در شش ماه نخست سال جاری 220 مورد مدال‌های کشوری را سهم خود کردند، ابراز داشت: 140 مورد از مدال‌های ورزشکاران زن مازندرانی، طلا، 44 مدال نقره و34 مدال برنز بوده است.
کیومرثی سهمیه مازندران را در پارالمپیک سه ورزشکار دانست و گفت: دو ورزشکار رشته تیراندازی و یک ورزشکار بانوی مازنی در رشته تنیس روی میز به رقابت‌های پارالمپیک امسال اعزام شدند.
این مسئول تعداد دعوت شده‌های تیم ملی را 140 زن ورزشکار مازنی اعلام کرد و یادآور شد: 35 زن ورزشکار مازنی عضو تیم ملی هستند.
این مسئول در امور ورزش بانوان مازندران با اشاره به اینکه آموزش و کلاس‌های سطوح مختلف بازآموزی در اولویت فعالیت‌های ورزشی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون 71 مورد کلاس‌های آموزش در رشته‌های مختلف تشکیل شد که با برگزاری 75 مورد اردوهای ورزشی، روند قابل توجهی را در رشد علمی و عملی ورزشکاران زن مازندرانی شاهد بودیم.
کیومرثی عنوان کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی هیئت پزشکی ورزشی به صورت تقریبی، تعداد ورزشکاران سازمان یافته زن مازندرانی در رشته‌های مختلف 22 هزار و 814 نفر است که در این بخش نیازمند اطلاعات به روز هستیم.
متولی امور ورزش بانوان استان مازندران با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد درخشش بانوان ورزشکار مازندرانی در عرصه‌های بین المللی هستیم و رهاورد آنان جزء مدال‌های طلا و رنگارنگ چیزی غیر از این نبوده است، متذکر شد: نیمی از توجه مسئولان به ورزش در رشته‌های مختلف آقایان به بخش بانوان معطوف نمی‌شود و جای سوال باقی می‌ماند مگر ورزشکاران با هم چه تفاوتی دارند و یا در اخذ مدال‌های طلا جز افتخار برای کشور و استان چیزی را به همراه دارد که تا این حد به این زحمت کشان عرصه جهانی بی‌توجهی می‌شود.
وی افزود: از خودمان گله‌مندیم، وقتی به خود ورزشکاران استانی خود در حد نصب یک بنر توجه نداشته باشیم چه انتظار می‌رود تا مسئولان مراسم استقبال و یا تجلیلی که از سایر ورزشکاران و افتخارآفرینان دارند از بانوان ورزشکار و افتخارآفرین مازندران داشته باشند.
کیومرثی خاطرنشان کرد: سوسن حاجی‌پور در تکواندو، مدال طلای مسابقات تورنمنت بین المللی در منچستر انگلستان را از آن خود کرد، جمیله طهماسبی در قایقرانی مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در تهران را اخذ و به عنوان پدید مسابقات معرفی شد، مونا اصغری در جودو مدال برنز مسابقات قهرمانی غرب آسیا در لبنان را دریافت کرد و نونا فضل الله‌زاده و فاطمه شعبانیان در تکواندو مدال طلای مسابقات قهرمانی غرب آسیا در عراق را گردن‌آویز خود کردند.
وی تصریح کرد: ورزشکارانی همچون مریم گیلانی در جانبازان و معلولان که در مسابقات جهانی امارات مدال برنز را کسب کرد، زینب حسین پور و سید مریم میثاقی در رشته ورزشی تکواندو مدال نقره مسابقات غرب آسیا در عراق را به خود اختصاص دادند و امروز نیز ملیحه فضلی طلای مسابقات جهانی ترکیه را به گردن آویخت و به استان بازگشت و همچنان بی‌مهری به ورزشکاران زن مازندرانی در استان باقی مانده است.
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی  اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران اذعان داشت: با نگاه نقادانه از هم‌جنسان خود که در عرصه ورزشی فعالیت می‌کنند و نیز مسئولان استانی که حمایت خود را از ورزش دریغ نمی‌کنند خواهان توجه به قشر ورزشکار و افتخارآفرین بانوان هستیم که با اخذ 140 مدال طلا در شش ماهه نخست سال جاری از سوی ورزشکاران زن مازندرانی افتخاری دیگر در دفتر تاریخ ورزش استان مازندران نگاشتند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول