اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از افزایش سرانه فضای ورزشی استان تا 12 سانتیمتر در دوسال آینده خبر داد.

افزایش سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی
علی ملااحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تشریح وضعیت سرانه اماکن ورزشی شهروندان استان اظهار داشت: هم اینک به ازای هر شهروند 56 سانتی‌متر مربع فضای ورزشی داریم و با احتساب پروژه‌های در حال ساخت که 22 سانتی‌مترمربع برای هر شهروند است تا دو سال دیگر به رقم 78 سانتی‌متر مربع خواهیم رسید که در آن صورت نیز 10 سانتی‌متر از میانگین کشوری عقب خواهیم بود و این در حالی است که در برنامه چهارم توسعه یک متر فضای سرانه شهروندان برایمان تعریف شده است و باید در این راستا شتاب بیشتری به احداث اماکن ورزشی داده شود.
به گفته وی در کشورهای توسعه یافته سرانه فضای ورزشی دو مترمربع است.
وی با اذعان توفیق در ساخت ورزشگاه‌های میاندوآب و مهاباد گفت: عملیات آغاز فعالیت‌های اجرایی این دو ورزشگاه از سال 86 آغاز شده و با وجود آنکه نقشه‌ها و برنامه‌های اجرایی فاز نخست این پروژه‌ها آماده است ولی به دلیل فقدان منابع مالی امکان آغازشان میسر نشده است اما در تلاش هستیم تا پایان سال ساخت این دو ورزشگاه را به مناقصه گذاشته و کار را به طور مجدد آغاز کنیم.
ملااحمدی با تشریح ضرورت‌های توسعه اماکن ورزشی متناسب با جمعیت شهرها گفت: باید در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت، یک ورزشگاه 15 تا 20 هزار نفری، یک یا دو سالن 6 هزار نفری، چند استخر 50 در 25، پیست دوچرخه‌سواری استاندارد، پیست متناسب دو و میدانی، زمین‌های چمن استاندارد و سالن‌های چندمنظوره و مجموعه‌های دیگر ورزشی وجود داشته باشد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول