اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشاعه و توسعه و ترویج ورزش؛

روز ملی ورزش در قم گرامی داشته می‌شود

خبرگزاری فارس: 26 مهر به عنوان روز ملی ورزش همزمان با سراسر کشور در قم گرامی داشته می‌شود.

روز ملی ورزش در قم گرامی داشته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همه ساله از بیست و ششم مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی گرامی داشته می‌شود.
ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است، مطالعات نشان می‌دهد که موارد افسردگی و اضطراب در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک ابزار تاثیر گذار حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده است.
 
* نقش ارزنده ورزش در پیشگیری از بیماری‌ها
ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی و دخانیات و انجام مراقبت‌های دوره‌ای، در پیشگیری از بیماری‌ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.
ورزش‌های سبک مانند پیاده روی، سبب مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد، همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر است.
 
* برنامه‌های متنوع در گرامیداشت روز ملی ورزش
اما بر اساس برنامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها از جمله استان قم ارسال شده است، ورزشکاران رشته‌های مختلف قم در نخستین برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش روز جمعه گذشته در استقبال از این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه قم حضور یافتند.  
این در حالی است که روز بیست و ششم مهر ماه هر سال به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده است و همه ساله از این روز تا دوم آبان‌ ماه با هدف اشاعه فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی، با عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش گرامی داشته می‌شود.
 
* نواخته شدن نمادین زنگ ورزش
برای همین منظور روز دوشنبه بیست و ششم مهر ماه، به مناسبت روز تربیت‌‌بدنی و ورزش در مدارس سراسر کشور زنگ ورزش نواخته می‌شود و این مراسم به صورت نمادین در یکی از مدارس پسرانه و همچنین یکی از مدارس دختران به شکل ویژه‌ برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقه فرهنگی ورزشی و هماهنگی با صدا و سیما به منظور دعوت از قهرمانان برجسته برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی به مناسبت روز تربیت ‌بدنی و ورزش با هدف تبیین جایگاه ورزش در زندگی و جامعه از برنامه‌های مهم این هفته است.
 
* تعامل مسئولان ورزش با اصحاب رسانه
همچنین مصاحبه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با رسانه‌ها اعم از رادیو و تلویزیون، همکاری با هیئت‌های ورزشی در برگزاری جشنواره‌های مختلف به مناسبت روز تربیت‌‌بدنی و ورزش و برگزاری مسابقات فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر روز تربیت بدنی و ورزش در سراسر کشور از دیگر برنامه‌هایی ا‌ست که در صورت امکان توسط اداره ورزش و جوانان استان قم به اجرا در خواهد آمد.
 
* برگزاری جشنواره تجلیل از قهرمانان و مسابقات مهم ورزشی
بر اساس برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان قم برنامه‌های این اداره کل در هفته تربیت‌‌بدنی و ورزش در موضوعات مختلفی همچون برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه‌های فرهنگی، جشنواره تجلیل از قهرمانان و افتتاح پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته شده است که از سه شنبه بیست و ششم مهر ماه آغاز شده و تا روز دوم آبان ادامه می‌یابد.
 
* حضور جامعه ورزش در گرامیداشت سالگرد سفر رهبری به قم
همزمانی این مناسبت با گرامیداشت سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم نیز سبب شده است تا ورزشکاران رشته‌های دو و میدانی و اسکیت قم در روز 27 مهر ماه از محل ورود رهبر انقلاب به قم تا میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه (س) را با لباس‌های یکدست و هماهنگ طی کرده و در مراسم ویژه این مناسبت در حرم مطهر حضور یابند.
 
* میزبانی قم از رویدادهای مهم ورزش کشور
مهم‌ترین برنامه‌ها به این مناسبت میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور، میزبانی دیدارهای جهش توسعه قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال و بازی‌های صبای قم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و برگزاری مسابقات قهرمانی در دیگر رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول