اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان تجارت قم خبر داد:

ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه قم

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم از ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در سطح شهر خبر داد.

ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یونس عالی پور در جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی قم بر لزوم ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب تاکید کرد و اظهار داشت: در جلسه کمیسیون نظارت مقرر شد براساس مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی با واحدهای بدون پروانه برخورد شود.
وی افزود: در استان قم طی برآوردهای انجام شده در حدود 28 هزار واحد صنفی نظام‌مند و دارای پروانه کسب معتبر مشغول به کار هستند و در کنار این واحدها در حدود 4 تا 5 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب دایر است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: طبق ماده 27 قانون نظام صنفی محل دایر شده به وسیله اشخاص حقیقی و یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده باشد با اعلام اتحادیه از طریق نیروی انتظامی پلمب خواهد شد.
عالی پور با تاکید بر اینکه ساماندهی واحدهای صنفی طی سال‌های گذشته نیز در دستور کار اتحادیه‌ها قرار داشت، خاطرنشان کرد: در ابتدا واحدها توسط اتحادیه مربوطه شناسایی و طی اخطار قانونی به متصدیان این واحدها فرصت داده می‌شود برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند، در صورتی که واحد صنفی در مدت مقرر نسبت به اخذ پروانه اقدام نکند با اعلام به نیروی انتظامی واحد پلمب شده و تا زمان اخذ پروانه تعطیل خواهد ماند.
وی افزود: از واحد صنفی تعطیل شده هزینه‌های مربوط به پلمب دریافت خواهد شد که برای بار اول 35 هزار تومان و برای بار دوم 50 هزار تومان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه واحد پلمب شده تا اخذ پروانه کسب دایر نخواهد شد، گفت: در صورتی که دایر کننده واحد صنفی به صورت غیر قانونی پلمب را بشکند ضمن معرفی وی به مراجع قضایی و پلمب مجدد هزینه بار دوم اخذ خواهد شد.
عالی پور با بیان اینکه پس از پذیرش از طرف اتحادیه مراحل باز شدن واحد صنفی انجام می‌شود، افزود: پس از پذیرش واحد از سوی اتحادیه و اخذ استعلام‌های لازم از شهرداری و دارایی با اعلام اتحادیه واحد صنفی ظرف مدت یک هفته فک پلمب خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول