اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت؛

بازرسی بیش از 70 هزار واحد صنفی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان از بازرسی 70 هزار و 283 واحد صنفی در شش ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

بازرسی بیش از 70 هزار واحد صنفی در زنجان
مشهود شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تشدید بازرسی‌ها، کنترل بازار و کنترل قیمت‌ها، تشدید بازرسی‌های بر کالاهای قاچاق و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدگی سریع به شکایات از برنامه‌های سازمان بازرسی در استان محسوب می‌شود.
وی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی متصدیان واحدهای  تولیدی را از جرائم و مجازات قاچاق کالا از برنامه‌های سال جاری سازمان بازرسی برشمرد و یادآور شد: ارائه برنامه‌های فرهنگی مختلف در راستای آشنایی مردم با کالاهای قاچاق و عدم استفاده از این کالاها برای حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و کالاهای ایرانی در استفاده از اقدامات سازمان بازرسی استان است که در شش ماهه دوم سال جاری نیز پیگیری می‌شود.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: نظارت بر عرضه انواع کالا در جمعه بازار زنجان از دیگر برنامه‌های سازمان بازرسی است، تا کالاهای قاچاق در جمعه بازار زنجان به مردم ارائه نشود.
وی بر ضرورت همکاری  مردم با سازمان بازرسی تا کید کرد و گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را به سازمان بازرسی برای پیگیری‌های لازم ارائه کنند.
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود  کمبود نیرو را از مشکلات سازمان بازرسی زنجان برشمرد و ادامه داد: مردم می‌توانند با همکاری با سازمان بازرسی و گزارش تخلفات اصناف مختلف این سازمان را به نحو مطلوبی یاری کنند.
وی با بیان اینکه همکاری مردم با سازمان بازرسی موجب رسیدگی سریع به تخلفات اصناف از جمله گرانفروشی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های مختلف این سازمان، در اسرع وقت به شکایات مردمی از سوی سازمان بازرسی رسیدگی می‌شود.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان همکاری واحدهای صنفی را با سازمان بازرسی مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: اصناف با ارائه فاکتور خرید و فروش معتبر، درج قیمت بر روی کالاها و رعایت درصد سود مجاز می‌توانند به همکاری با سازمان بازرسی همت گمارند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری مطلوب اصناف با سازمان بازرسی جرائم آنان در نظر گرفته می‌شود، متذکر شد: در صورت احراز تخلفات اصناف، این واحدها جریمه شده و در صورت تکرار پلمپ می‌شوند.
شریفی از بازرسی 70 هزار و 283 واحد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون به یک‌هزار و 291 فقره تخلف رسیدگی شده است.
وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان زنجان را در شش ماهه نخست سال جاری از سوی اصناف 980 میلیون و 309 هزار و 807 ریال عنوان کرد و گفت: در اسرع وقت نسبت به شکایات مردمی در این خصوص رسیدگی می‌شود.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان از رسیدگی به پرونده 295 فقره کالای قاچاق در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این کالاها، 124 میلیون و 504 هزار و 50 ریال است.
وی با بیان اینکه در حوزه شکایات سازمان بازرسی نیز 2 هزار و 307 فقره شکایت به سازمان بازرسی واصل شده است، ادامه داد: از این تعداد 415 پرونده به مقامات قضایی برای رسیدگی ارسال شده است.
شریفی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، پرونده یک‌هزار و 353 فقره شکایت با رضایت شاکیان خاتمه یافته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول