اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی صومعه‌سرا خبر داد:

شناسایی 64 واحد صنفی متخلف صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی صومعه‌سرا از شناسایی و جریمه 64 واحد صنفی متخلف به دلیل گرانفروشی و عدم رعایت مقررات صنفی در این شهرستان خبر داد.

شناسایی 64 واحد صنفی متخلف صومعه‌سرا
محسن آهنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا مهم‌ترین دغدغه‌های اداره بازرگانی این شهرستان را مربوط به عدم رعایت مقررات صنفی در برخی واحدهای صنفی خواند و اظهار داشت: در این راستا گشت‌ها و نظارت‌های مداوم با همکاری ارگان‌های مرتبط انجام می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نظارت و بازرسی‌ها را کنترل و تنظیم مطلوب قیمت‌ها، جلوگیری از گرانفروشی واحدهای صنفی و عایت شئونات اسلامی در واحدهای صنفی برشمرد و تصریح کرد: با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی می‌شود.
رئیس اداره بازرگانی صومعه‌سرا با اشاره به تعداد بازرسی‌ها و نظارت‌های صنفی به صورت گشت‌های مشترک و یا توسط ماموران نظارتی این اداره، بیان داشت: در دو ماهه اخیر بالغ بر سه هزار و 583 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان به عمل آمده است.
وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای نظارت شده، بالغ بر 51 واحد صنفی به عنوان واحدهای متخلف شناسایی شدند که پس از معرفی به اداره تعزیرات حکومتی، جریمه یا پلمب شده‌اند.
آهنی با اشاره به ارزش ریالی جریمه‌های صنفی از واحدهای متخلف مذکور ابراز داشت: از تعداد واحدهای مذکور شناسایی شده متخلف، در مجموع مبلغ بیش از 10 میلیون و 593 هزار ریال جریمه نقدی اخذ شده است.
این مسئول عدم درج قیمت، کم فروشی و گرانفروشی را از مهم‌ترین دلایل تخلف این واحدها اعلام کرد.
این مسئول، نظارت و کنترل بر عملکرد نانوایان، کیفیت در پخت نان‌ها و نظارت بر توزیع آرد و نان را از دیگر فعالیت‌های گشت‌های نظارتی در صومعه‌سرا ذکر کرد و گفت: در این راستا 45 واحد نانوایی شهری و روستایی صومعه‌سرا مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته‌اند.
وی عنوان کرد: از این تعداد واحد پخت نان بالغ بر 13 واحد به دلایل مختلف به عنوان واحد متخلف شناسایی شده‌اند.
به گفته آهنی، یک واحد از واحدهای متخلف پخت نان پلمب و بقیه پس از تشکیل پرونده تخلف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی در مجموع به میزان مبلغ ۲ میلیارد و 550 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
وی از واحدهای صنفی بزرگ خواست تا به منظور تسریع در خدمات‌رسانی شهروندان از صندوق‌های مکانیزه فروش در واحدهای فروش خود استفاده کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول