اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان:

نواقص هندسی جاده‌ها برطرف شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر ضرورت قاطعیت در اجرای قانون برابر تخلفات رانندگان، گفت: نواقص هندسی جاده‌ها باید برطرف شود.

نواقص هندسی جاده‌ها برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یدالله حسینی عصر امروز در نشست تخصصی کمیته کاهش تخلفات در محورهای مواصلاتی استان اعمال قانون به موقع را در کاهش تصادفات موثر دانست.
وی با بیان اینکه حضور پلیس راه در ساعات و زمان تصادفات باید پررنگ شود، ابراز داشت: باید با قاطعیت در اجرای قانون برابر تخلفات رانندگان، وقوع تصادفات را در محورهای مواصلاتی کاهش دهیم.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه باید از هم‌اکنون تدابیر لازم برای زمستان اتخاذ شود، عنوان داشت: با اختصاص تجهیزات و اعمال مدیریت صحیح در نظر داریم وقوع تصادفات را کاهش بیشتری دهیم.
وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های منطقه‌ای، کنترل رندمی وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه عمومی و توقیف خودروهای دارای نقص فنی در دستور کار پلیس راه است.
حسینی با اشاره به اینکه برخی اوقات در وقوع تصادفات، راننده، راکب، وسیله نقلیه و عابر نقش ندارند، افزود: در چنین مواقعی باید نقش تقصیر مشخص و به واحد مقصر اعلام شود تا با افزایش فشار به دستگاه‌های کم کار، برطرف شدن نواقص هندسی جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان از فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه خواست تا با حداکثر اعمال قانون برای رانندگان متخلف و اخذ دفترچه خودروهای عمومی، دادن نمره منفی به رانندگان و دیگر قوانین بازدارنده را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.
وی با بیان اینکه مشاهده پلیس در کاهش وقوع تصادفات نقش دارد، گفت: حضور پلیس در ساعت اوج تردد خودروها و پیک مسافرت‌ها الزامی است زیرا مشاهده پلیس موجب کاهش تصادف می‌شود.
حسینی تکریم توام با اعمال قانون را یک اصل دانست و بیان داشت: در همه حال تکریم یک اصل بوده و باید رعایت شود.
وی یادآور شد: علاوه بر اینکه گروه‌های نظارتی عملکرد پلیس را زیر نظر دارند، فرماندهی انتظامی گیلان نیز راسا نظاره‌گر فعالیت‌ها بوده و با حضور غیر مترقبه‌اش در محورهای مواصلاتی عملکردها را زیر نظر دارد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان متذکر شد: همچنین پلیس‌های تخصصی باید هر یک در حوزه کاری خود عملکردهای دفاتر خدماتی را ارزیابی کنند و وظیفه دفاتر خدماتی الکترونیک انتظامی است که خدماتی در خور شأن مردم بزرگوار ارائه دهند.
وی بر ضرورت کار توام با دقت تاکید کرد و افزود: سرگردانی، معطل کردن٬ اخذ مبالغ خارج از دستورالعمل، تند خویی و عدم وجود فضای مناسب و ... از موارد اجحاف به شمار می‌رود و مورد پیگیری جدی پلیس است.
حسینی اذعان داشت: در صورت عدم اجرای تذکرات و برطرف شدن معایب، این فرماندهی در باره ابطال مجوز دفاتر مربوطه بررسی لازم را معمول می‌دارد.
وی حفظ شئونات اسلامی را از دیگر تاکیدات پلیس اعلام کرد و یادآور شد: تمام کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی باید شئونات اسلامی را رعایت کرده و خدمات توام با اخلاق اسلامی ارائه کنند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول