اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان‌ قدس رضوی:

نیروی انتظامی در برخورد با بی‌بندوباری مسئول است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان ‌قدس رضوی گفت: نیروی انتظامی در برخورد با کسانی که با بی‌بندوباری می‌خواهند ژست نامطلوب مقابل نظام بگیرند مسئولیت دارد.

نیروی انتظامی در برخورد با بی‌بندوباری مسئول است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی که در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بی‌بندوباری‌ها امنیت جامعه را بر هم می‌زند، بستر را برای گسست خانواده‌ها فراهم می‌کند و در ادامه نسل جوان را از خود بی‌خود می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با مقابله با این بی‌بندوباری‌ها گفت: آنچه که مسلم است نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در این مسئله مقابله کند و باید مدیران در این مسئله با نیروی انتظامی همکاری کنند.
آیت‌الله واعظ طبسی با اشاره به وضعیت کنونی نظام در ارتباط با حجاب گفت: در قبل از انقلاب فرهنگ حجاب در کشور فرهنگ عریانی بود اما اکنون و با گذشت سه دهه از انقلاب شاهد پوشش مناسب خواهران در فضاهای اجتماعی و کاری هستیم.
تولیت آستان ‌قدس رضوی ادامه داد: در حال حاضر در خراسان رضوی شاهد تلاش‌های گسترده نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون جامعه به منظور تامین امنیت هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ایران نیروی مردمی و برخاسته از متن مردم است ادامه داد: بدون شک خدمات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی با توجه به مسئولیت‌های متفاوتی که در این عرصه و به منظور ارائه خدمات به مردم دارند قابل تقدیر و تحسین است.
آیت‌الله واعظ طبسی در ادامه جلسه خطاب به پرسنل نیروی انتظامی استان خواستار برخورد مناسب این پرسنل در مواجهه با مشکلات و نیازهای مردم از پلیس و نیروی انتظامی شد و گفت: یکی از مسائل که نیروی انتظامی در برخورد با مردم باید دقت لازم را منظور کند برخورد با مردم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان ‌قدس رضوی در ادامه افزود: بعضا مشاهده می‌شود رفتار برخی از برادران نیروی انتظامی در مواجه با مردم مناسب نیست که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی قاطعیت در اجرای قانون را لازمه کار پرسنل نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: قاطعیت در اجرای قانون و نپذیرفتن هرگونه توصیه در اجرای قوانین یک تکلیف برای پرسنل نیروی انتظامی است که بر این اساس باید قدرتمندانه پرسنل نیروی انتظامی در اجرای قوانین ورود پیدا کنند.
تولیت آستان ‌قدس رضوی افزود: باید توجه داشت که برخورد قاطع در اجرای امور با احترام کردن به مردم دو مقوله است که جدا از لازمه اجرای وظایف پرسنل نیروی انتظامی در ماموریت‌های این نهاد است.
عضو مجلس خبرگان رهبری مردم را پشتوانه‌های نظام در شکل‌گیری و تداوم این نظام دانست و گفت: هرچه از زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد اعتماد مردم نسبت به نیروهای خدمتگزار نظام مانند نیروی انتظامی در حفظ و امنیت جامعه بیشتر می‌شود.
آیت‌الله واعظ طبسی در ادامه به مشکل ترافیک شهر مشهد اشاره کرد و افزود: مسئله ترافیک در خراسان رضوی و مشهد دارای نقاط قوت و ضعف است که در زمان‌های خاص و متفاوت نظیر دهه کرامت شرایط ترافیکی در مشهد متفاوت می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مسئله ترافیک با مسدود کردن برخی از خیابان‌ها و دادن اجازه عبور به برخی از ماشین‌ها و ممانعت از عبور برخی از خودروها نمی‌توان مسئله ترافیک مشهد را حل نمود، گفت: باید سیاست پایداری با همفکری و مشورت در مسئله ترافیک مشهد اتخاذ کرد.
تولیت آستان‌ قدس رضوی با اشاره به حضور پرشور مردم در برگزاری ایام دهه کرامت و حضور در بارگاه منور رضوی به منظور زیارت را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: عشق و علاقه و وفاداری مردم ایران و جوانان دل باخته به آستان مقدس رضوی در این ایام و با توجه به حضور گسترده مردم ایران در مشهد و بارگاه منور رضوی قابل احترام بود.
وی تصریح کرد: در ارتباط با مسئله ترافیک نیروی انتظامی استان تاکنون اقداماتی انجام داده است که نسبت به چند سال گذشته صورت گرفته در سطح شهر احساس می‌شود اما آنچه که مسلم است حل مسئله ترافیک مشهد نیازمند توجه بیشتری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به زیرگذر حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از زیرگذر حرم مطهر در چند روز گذشته داشتم خودروها در دو طرف زیرگذر حرم مطهر پارک کرده بودند که بر این اساس جمعیت عظیمی از زائران و مسافران در این قسمت و با توجه به پارک خودروها بودند.
تولیت آستان ‌قدس رضوی تصریح کرد: در این راستا و چنانچه مشکلاتی از این دست برطرف نشود مدیریت زائر و حل نیازهای آنان با مشکل مواجه می‌شود حال آن که اسلام مکتب مدیریت و نظم است و باید در این راستا به این مهم توجه خاص شود.
این اقدامات عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این راستا به آستان ‌قدس رضوی و مدیران دستگاه‌های مسئول تذکر داده ام که در برخورد با زائران امام رضا (ع) رعایت احترام را در اجرای امور در نظر بگیرند.
وی در ادامه و خطاب به پرسنل نیروی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی استان با تدبیر جمعی، مشورت و استفاده از علم و دانش و تجربه و نیز انگیزه‌های دینی و ایمانی خدمات انتظامی جامعه را انجام دهند.
تولیت آستان ‌قدس رضوی در ادامه با اشاره به پلیس فرودگاه گفت: در کنترل‌ها و بازرسی‌‌های پلیس فرودگاه رعایت رضایتمندی مهمان‌‌های خارجی دقت شود چرا که شما مدافع و نگهبان عزت اسلام و اقتدار ملت ایران هستید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول