اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی مطرح کرد؛

کمبود سالن مشکل حل‌نشدنی تئاتر خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور هنرهای نمایشی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کمبود سالن را از مهم‌ترین مشکل گروه‌های تئاتر خراسان رضوی عنوان کرد.

کمبود سالن مشکل حل‌نشدنی تئاتر خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی صدقی ظهر امروز در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی رضوان از 21 تا 30 مهر ماه سال جاری در شهرستان نیشابور برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در مرحله پایانی این جشنواره از مجموع 49 نمایش، 12 عنوان نمایش به مرحله پایانی راه یافت که این گروه‌ها در سه سالن شهرستان نیشابور تئاترهای خود را اجرا می‌کنند.
سرپرست اداره امور هنرهای نمایشی اداره ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شاهد گسترش تئاتر در سطح استان بودیم، گفت: حضور شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت‌جام، قوچان و خاف در این مرحله پایانی این جشنواره نشان‌دهنده گسترش تئاتر در سطح شهرستان‌های استان است.
وی در ادامه به ریزش گروه‌های هنری در جشنواره امسال اشاره کرد و افزود: به دلیل برگزاری سه جشنواره همزمان در کشور تعداد پنج گروه تئاتر از استان در تئاتر مقاومت و سه تئاتر در جشنواره تئاتر رضوی شرکت کردند.
به گفته صدقی در کنار برگزاری اجراهای تئاتر جلسات نقد و بررسی و آسیب‌شناسی با رویکرد آموزشی و پژوهشی با حضور داوران کشوری و صاحب‌نظران و شرکت‌کنندگان در این جشنواره برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در استان 17 گروه تئاتر فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از مجموع گروه‌‌های تئاتر استان حدود 12 گروه مربوط به مشهد و پنج گروه مربوط به شهرستان‌های خراسان رضوی است.
صدقی کمبود سالن را از مهم‌ترین مشکلات گروه‌های تئاتر و نمایش عنوان کرد و اظهار داشت: در شهرستان‌ها سالن نمایش وجود دارد اما جوابگوی همه گروه‌ها نیست و گروه‌ها نمی‌توانند به خوبی تمرین کنند.
وی افزود: دو گروه نمایشی برگزیده به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه خواهند یافت، که با رایزنی‌هایی که در حال انجام با وزارت ارشاد است، سعی می‌کنیم تعداد بیشتری از گروه‌های نمایشی استان به مرحله منطقه راه پیدا کنند.
وی اظهار داشت: پس از برگزاری مرحله پایانی این جشنواره در نیشابور، هر گروه در شهرستان خودش اجرای عمومی نیز می‌کند.
جشنواره رضوان از تاریخ 21 تا 30 مهر ماه از ساعت 15:30 تا 21 در سالن‌های فرهنگسرای سیمرغ، تالار ادیب و تالار وکیلی نیشابور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول