اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور:

نیشابور میزبان جشنواره تئاتر خراسان رضوی شد

خبرگزاری فارس: مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این شهرستان میزبان بیست و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی «رضوان» با حضور بیش از یک 100 هنرمند تئاتر استان است.

نیشابور میزبان جشنواره تئاتر خراسان رضوی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، غلامرضا سلامتی اظهار داشت: نمایش‌های «بدون خداحافظی» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی مرتضی فتاحی از مشهد، «پشت بام» به نویسندگی وحید کیارسی و کارگردانی محمد ناصری از کاشمر،«ابهریا» به نویسندگی حامد امان‌پور قرایی و کارگردانی محمد بهاگیر از قوچان، «همه خواب، همه بیدار» به نویسندگی و کارگردانی امیر قربانی از تربت حیدریه از 26 تا 29 مهر 90 هر روز در محل فرهنگسرای وکیلی نیشابور به روی صحنه می‌روند.
وی افزود: نمایش‌های «خال گردن» به نویسندگی عباس جان‌فدا و کارگردانی علی شکری از تربت جام، «اژدهاک» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی مصطفی حمیدی‌فر از سبزوار، «رویای تفتیده» به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی مجید بهنامی‌فر از سبزوار، «زخم خار» به نویسندگی فرشید تمری و کارگردانی حکیم مشورتی از خواف از 26 تا 29 مهر 90 از ساعت 17 بعد از ظهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به روی صحنه می‌روند.
وی گفت: نمایش‌های «تهران 1390 خورشیدی» به نویسندگی سلما سلامتی و کارگردانی محسن مسعودی‌فر از نیشابور، «ملکه موریانه‌ها» به نویسندگی صحرا رمضانیان و کارگردانی مهسا آبیز و فرزانه سلحشور از مشهد، «شاید شبی شوم و شفاف» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی محمد حسن‌زاده از تربت حیدریه و «سپنج و رنج» به نویسندگی محمود استاد محمد و کارگردانی سروش طاهری از مشهد در ایام جشنواره از ساعت 20 بعد از ظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه می‌روند.
عضو کمیته اجرایی جشنواره تئاتر خراسان رضوی «رضوان» خاطرنشان کرد: شورای بازبینی جشنواره متشکل از سیدرضا حسینی، حمیدرضا سهیلی، مهدی صدقی، علی حاتمی‌نژاد و کیوان صباغ بودند که پس از بازبینی و داوری، اسامی 12 نمایش راه یافته به جشنواره تئاتر استانی را اعلام کردند.
مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور یادآور شد: اختتامیه جشنواره در ساعت 9 صبح روز شنبه 30 مهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.
سلامتی بیان داشت: این جشنواره با همکاری معاونت امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی، کانون هنرمندان خراسان رضوی، انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، معاونت استانداری و فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت آموزش و پرورش، سازمان اتوبوسرانی و سازمان فضای سبز نیشابور و با اهتمام انجمن هنرهای نمایشی نیشابور برگزار می‌شود.
سلامتی اظهار داشت: نیشابور دارای سابقه فراوان در برگزاری باشکوه جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف و به‌ویژه در بخش هنرهای نمایشی تجربه برگزاری هفت دوره موفق جشنواره تئاتر بانوان «مهر ورزان» را داراست.
وی افزود: نیشابور بیشترین امکانات و سالن‌های نمایشی مجهز را در سطح شهرستان‌های استان دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول