اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طرح استقرار برای حمایت اصولی از گروه‌های تئاتر است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز اجرای طرح استقرار از اسفند ماه سال گذشته، گفت: اجرای این طرح برای حمایت اصولی از گروه‌های تئاتری سطح کشور است.

طرح استقرار برای حمایت اصولی از گروه‌های تئاتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمید شاه‌آبادی شنبه شب در جریان ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به خبرنگاران گفت: در قالب طرح استقرار ظرفیت گروه‌های نمایش استان‌ها مشخص و برای فعالیت آنها و به منظور برخورداری از حمایت‌های وزارت ارشاد پروانه نمایش صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: قرار است سالی یک بار در قالب این طرح پروانه گروه‌های نمایش صادر شود اما امسال به صورت استثنا دو بار بررسی گروه‌ها و صدور پروانه انجام خواهد شد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این معاونت با شناسایی ظرفیت‌های گروه‌ها و شناسنامه دار کردن آنها، در قالب مکانیسمی مشخص از آنها حمایت خواهد کرد.
به گفته شاه‌آبادی، پخش بودجه تئاتر در تئاتر استان‌ها زمینه‌ای برای توسعه و ارتقای تئاتر کشور است و به نوعی تقویت بنیه تئاتر کشور را فراهم می‌سازد.
وی تاکید کرد: حمایت‌های وزارت ارشاد به معنای نفی حمایت ارشاد اسلامی استان‌ها از گروه‌های نمایشی نیست و استان‌ها می‌توانند حتی از گروه‌های فعال فاقد پروانه نیز برای اجراهای عمومی حمایت کنند.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: توجه به بیمه، مسکن و سایر مسائل و مشکلات هنرمندان از الزاماتی است که باید به آنها توجه کرد و بدون شک معاونت امور هنری در این زمینه تلاش‌های قابل توجهی انجام داده است.
وی بیمه 20 هزار نفر از هنرمندان سراسر کشور در قالب صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان را یکی از اقدامات معاونت امور هنری خواند و تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای بیمه هنرمندان وجود ندارد و هنرمندان واجد شرایط را زیرپوشش این بیمه قرار می‌دهیم.
شاه‌آبادی همچنین به بحث مسکن و تسهیلات 50 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: وام‌های 50 میلیون تومانی که قبلا اعلام شده بود تا این لحظه بانک ملت همکاری نکرده و پرداخت این وام‌ها را به شعب سراسر کشور ابلاغ نکرده است.
وی در پایان از بازنگری طرح آموزش هنرمندان تئاتر در استان‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که اجرای شیوه جدید این طرح تا پایان امسال آغاز شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول