اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطب‌الدین صادقی:

تئاتر خیابانی ایران در ابتدای راه قرار دارد

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان پیشکسوت هنرهای نمایشی کشور گفت: ایران در زمینه تئاتر خیابانی در ابتدای راه قرار دارد و توان رویارویی با گروه‌های خارجی را ندارد.

تئاتر خیابانی ایران در ابتدای راه قرار دارد
قطب‌الدین صادقی در حاشیه برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: هنرمندان کشورمان از افکار بلندی برخور دارند اما تکنیک‌های آنان کم است و نیاز به تمرین و ممارست بیشتری دارند.
وی انگیزه را یکی از راه‌های ورود هنرمندان به عرصه هنرهای نمایشی و به وی‍ژه هنر تئاتر و پیشرفت آنان در این زمینه خواند و تصریح کرد: این مولفه هنرمند را برای ایده و اجرای موفق و موثر آماده می‌سازد.
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: هنرمندان عرصه تئاتر باید علاوه بر دارا بودن با تحصیلات آکادمیک، انگیزه ورود به این عرصه و نیز بهره‌گیری از تجربیات بزرگان تئاتر را داشته باشند تا بتوانند کارهای فاخر و در خور شأن تئاتر ایران اسلامی را ارائه دهند.
داور ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان توجه به محتوا در زمینه نمایش‌های خیابانی را بسیار مهم دانست و افزود: برای تحقق این موضوع نیاز به سطح سواد بالایی دارد که هنرمندان ما باید به این سمت بیشتر حرکت کنند.
صادقی تاکید کرد: در صورتی که هنرمندان هنرهای نمایشی به علم روز مسلح نباشند توان درک مشکلات روز جامعه را نیز نخواهند داشت و این موجب کم محتوا بودن کارهای نمایشی و همچنین عدم توان جذب مخاطب می‌شود.
وی اطمینان داد: انگیزه هنرمندان هنرهای نمایشی با حمایت همه جانبه مسئولان مرتبط با این حوزه منجر به پیشرفت و توسعه هنر تئاتر شده تا جایی که بتوانند با گروه‌های خارجی رقابت کرده و در جشنواره‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.
این نویسنده تئاتر کشورمان الگوگیری از تلویزیون را یکی از مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر ایران دانست و گفت: آنها باید به سمت بهره‌گیری از سالن‌های موجود و استفاده از تجربیات پیشکسوتان حرکت کنند تا در کار آنها تغییرات محسوسی ایجاد شود.
به گفته صادقی، عدم استفاده هنرمندان از منابع موجود نشان از تنبلی آنان دارد و برخی تکنیک‌های نادرست هنرمندان تئاتری نتیجه تربیت غلط تلویزیون است که باید این مسئله را اصلاح کرد.
 
* تئاتر خیابانی ایران در ابتدای مسیر قرار دارد     
این کارگردان هنرهای نمایشی با بیان اینکه تئاتر خیابانی ایران در ابتدای مسیر قرار دارد، گفت: رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی نیازمند تمرین بیشتر، برگزاری جشنواره‌ها و نیز تبادل تجربیات هنرمند است.
وی خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی از سال 95 به بعد روند پیشرفت را طی کرده و شهرداری‌ها، حوزه هنری و ادارات ارشاد اسلامی به این حوزه اهمیت خاصی می‌دهند.
داور ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در ادامه به وضعیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: این جشنواره از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و گروه‌های نمایشی هر ساله نسبت به سال قبل از آن از پیشرفت قابل توجهی می‌کنند.
صادقی از استان کردستان به عنوان یک استان هنرمندخیز و سرشار از استعدادهای ناب هنری نام برد و گفت: این استعدادها منشأ بروز گروه‌های نمایش قوی در کشور است که درخشیدن آنها در جشنواره‌های مختلف کشور گواهی صادق بر این ادعاست.
وی در ادامه از کم توجهی صدا و سیا به بحث پوشش جشنواره‌ای با این عظمت انتقاد کرد و گفت: این مسئله ناشی از عدم انطباق سیاست‌های صدا و سیا و ارشاد اسلامی است.
این بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران در پایان اضافه کرد: صدا و سیما باید به جای ترس از بزرگ شدن تئاتر، با انعکاس اخبار و رویدادهای این جشنواره به گسترش آن کمک نماید تا با این روش فرهنگ ایران زمین به کل دنیا شناسانده شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول