اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خبر داد:

تعمیم کمک هزینه 4 میلیون تومانی به گروه‌های تئاتر کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سقف 4 میلیون تومانی پرداخت کمک هزینه به گروه‌های تئاتر استانی، گفت: معاونت امور هنری این مسئله را به تمامی گروه‌های استانی در سراسر کشور تعمیم می‌دهد.

تعمیم کمک هزینه 4 میلیون تومانی به گروه‌های تئاتر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دشت‌گلی شنبه شب در جمع هنرمندان تئاتر استان کردستان در مریوان، اظهار داشت: گروه‌هایی که پس از ارزیابی عملکرد پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند، تا سقف 4 میلیون تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند.
به گفته وی، این موضوع در مرحله نخست برای گروه‌های کردستان اعمال می‌شود و بعد به سایر استان‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد.
سرپرست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور پروانه‌های موقت برای گروه‌های نمایشی، افزود: تا آخر ماه جاری تمامی پرونده‌های ارسالی از سوی استان‌ها بررسی شده و از ابتدای  آبان ماه به بعد پروانه موقتی صادر نخواهد شد.
به گفته دشت‌گلی، سطح‌بندی و درجه‌بندی گروه‌های تئاتر کشور بر اساس دستورالعمل جدید انجام می‌شود و این معیار تغییراتی در تعداد گروه‌ها را ایجاد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 557 گروه نمایشی فعالیت دارند که با اجرای این سطح‌بندی، در تعداد آنها به لحاظ کیفی تغییراتی ایجاد می‌شود.
سرپرست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با تدابیری که اندیشیده شده است، یک پروانه دائم با زمان‌بندی مشخص و با کنترل از سوی مرکز هنرهای نمایشی برای گروه‌ها صادر و آنها می‌توانند بر اساس آن فعالیت داشته باشند.
وی در ادامه به دو طرح آموزش‌های مرکز هنرهای نمایشی برای ارتقای سطح هنرمندان این رشته هنری اشاره و تصریح کرد: در قالب یکی از این طرح‌ها هنرمندان به تهران دعوت می‌شوند و آموزش مربی تئاتر می‌بینند که با بازگشت می‌توانند با سایر همکاران در استان‌ها فعالیت کنند.
دشت‌گلی طرح دیگر آموزش هنرهای نمایشی را استفاده از دانش‌آموختگان این رشته و یا افراد باتجربه در قالب اعزام آنها به استان‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح در مقاطع مقدماتی، متوسطه و عالی صورت می‌گیرد.
به گفته وی، این طرح‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی تئاتر در مراحل پایانی قرار دارند به گونه‌ای که تا پایان سال اجرایی می‌شود.  
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول