اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

جشنواره تئاتر میدانی برای تعامل اهالی فرهنگ است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با صدور پیامی به ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آورده است: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان میدانی برای تعامل اهالی فرهنگ و اندیشه است.

جشنواره تئاتر میدانی برای تعامل اهالی فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در این پیام ذکر کرده است: جشنواره تئاتر مجالی برای تبادل تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها است.
وی در ادامه این پیام آورده است، این جشنواره میدانی است برای تعامل اهالی فرهنگ و اندیشه به ویژه هنرمندان جوان تا قدر لحظه و دم بدانند و بتوانند از طریق آشنایی با داشته‌های خود و دیگران گام‌های استواری در تکوین و تعمیق هویت ایرانی و اسلامی خود بردارند.
استاندار کردستان در این پیام می‌افزاید، شایسته است هنرمندان و آینده‌سازان تئاتر ایران بیش از هر زمانی با تکیه بر محورهای هویت گرایی، واقع نگری، امیدآفرینی و اهتمام به مسیر تئاتر ملی و اسلامی به برجسته‌سازی ریشه‌های دینی، اصالت‌های فرهنگی و هویتی و نگاه ملی، همت گمارند و به خلق آثار فاخر و ارزشمند بپردازند.
شهبازی در ادامه این پیام ذکر کرده است: هنرمندان و آینده‌سازان تئاتر ایران باید باور کنند در چنین جهان پر تعارض و چالش برانگیز، تنها با وام گرفتن از نگاه دینی و بومی می‌توانند به خلق آثار جان بخش اعتقادی دست یابند.
همچنین در این پیام آمده است: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان میدانی برای تعامل اهالی فرهنگ و اندیشه است و باید برای تقویت آن تلاش کرد.
این پیام حاکی است: هنر در ذات با زیبایی عجین شده است و زیبایی جلوه‌ای از جمال حضرت حق در خوان خلقت است، هنر چون از خلاقیت سرچشمه می گیرد، رنگ جوهره خلقت می‌پذیرد، که خلقت تجلی خالق است و در مسیر کمال با هنر موافق و امروز نقش و جایگاه هنر در رشد و تعالی فرهنگ‌ها، نزد اصحاب معرفت و اندیشه مقوله‌ای ضروری تلقی می‌شود.
در ادامه پیام استاندار کردستان آمده است، شاخصه‌ها و مولفه‌های هنر به ویژه هنر تئاتر ایرانی اکنون نه تنها در حوزه صورت و شیوایی تاثیرگذار است، بلکه به معارف فلسفی و حوزه‌های اندیشه نیز راه یافته که این منظر جایگاهی بس رفیع و منزلتی شایسته را به ارزش ذاتی خود افزوده است.
شهبازی در پایان آورده است، امید می‌رود در سال جهاد اقتصادی و در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی با توجه بیشتر به مبانی دینی، آئینی و آرمانی، شاهد شکل‌گیری جنس نوینی در عرصه تئاتر کشور باشیم.
ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان روز شنبه با معرفی نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول