اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث‌فرهنگی آمل خبر داد:

ایجاد اکوموزه در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آمل گفت: اکو موزه غرب مازندران در شهرستان آمل راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد اکوموزه در مازندران
محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه طرح امکان‌سنجی تمام مناطق نمونه گردشگری شهرستان آمل انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، پارک میرزا کوچک‌خان جنگلی است که به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری فعال شده است.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مناطق نیاز به همکاری بخش‌های مختلف مانند برخی دستگاه‌های خدمات‌رسانی و منابع طبیعی داریم، یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری بلیران نیز جمله مناطق مستعدی است که باید به آن توجه شود.
شیدفر با اشاره به اینکه احداث دو اکوموزه در استان مازندران پیش‌بینی شده، تصریح کرد: این اکوموزه‌ها یکی در شرق و دیگری در غرب مازندران احداث می‌شود.
به گفته وی براساس این مصوبه اکوموزه غرب مازندران در شهرستان آمل دایر می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آمل با تاکید بر اینکه منطقه گردشگری بلیران آمل برای ایجاد این اکوموزه درنظر گرفته شده، یادآور شد: باید مجوزهای نهایی برای واگذاری این منطقه صادر شود.
شیدفر با اشاره به مصوبات سفر شهرستان آمل در این بخش تصریح کرد: برای اجرایی شدن این مصوبات نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه بازسازی دو اثر تاریخی آمل براساس این مصوبات پیش‌بینی شده، گفت: مرمت بقعه میربزرگ و مسجد آقاعباس از محل مصوبات سفر انجام شده است.
وی یادآور شد: ایجاد دو موزه تاریخ در شهرهای آمل و ساری نیز پیش‌بینی شده بود که موزه تاریخ شهر آمل در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
شیدفر در پایان اذعان داشت: در سال‌ جاری نیز 20میلیون تومان برای تجهیز این مجموعه اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول