اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت جشنواره هفته فرهنگی صورت گرفت؛

حضور 57 هنرمند چهارمحال و بختیاری در کاخ موزه گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری از حضور 57 نفر از هنرمندان این استان در کاخ موزه گلستان تهران به مناسبت جشنواره هفته فرهنگی خبر داد.

حضور 57 هنرمند چهارمحال و بختیاری در کاخ موزه گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جشنواره استان چهارمحال و بختیاری و استان گلستان آیین‌ها،صنایع دستی و سوغات خود را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در این کاخ موزه 15 غرفه و دو عدد سیاه چادر را برپا کرده است، افزود: این جشنواره تا 22 مهرماه همه روزه از ساعت 15 الی 22 شب و روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 22 شب در حال اجرای برنامه است.
ریاحی با اشاره به غرفه‌های برپا کننده هنرمندان استان در این کاخ موزه، گفت: ایجاد غرفه‌های فروش گز، عسل، بادام و گردو از جمله غرفه‌های سوغات این استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی آیین‌های محلی را از جمله اهداف شرکت هنرمندان در این جشنواره اعلام کرد و گفت: برگزاری جشن‌های نمادین، معرفی صنایع دستی و سوغات استان از دیگر این اهداف به‎شمار می‎رود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن عروسی، حنابندان و موسیقی محلی نیز از جمله برنامه‌های اجرایی به صورت نمادین در این جشنواره است.
ریاحی در ادامه با بیان اینکه گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا علاوه بر اشتغال‌زایی باعث تحصیل ارز، تامین آرامش، توزیع عادلانه ثروت و تبادل فرهنگ‌ها می‌شود، گفت: با ورود هر گردشگر زمینه اشتغال سه تا پنج نفر ایجاد می‌شود، به‌طوری که براساس پیش‌بینی سازمان جهانی جهانگردی تا سال ۲۰۱۰ افزون بر ۴۳ درصد از فرصت‌های شغلی دنیا در ارتباط با صنعت گردشگری خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک صنعت گردشگری به مهم‌ترین شاخص اقتصادی هر کشور تبدیل خواهد شد.
ریاحی با بیان اینکه حفظ و نگهداری فرهنگ و هویت در کشورهای در حال توسعه امری مهم به شمار می‌آید، گفت: امروز، حتی شاهدیم که بسیاری از بناهای تاریخی در ایران از بین رفته و یا در حال تخریب هستند این وضعیت نابسامان در زمینه محیط زیست و حیات وحش ایران نیز وجود دارد اما اقدامات جدی برای مقابله با آن احساس نمی‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول