اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی کودک صورت گرفت؛

افتتاح موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی در قزوین

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان شهر قزوین همزمان با روز جهانی کودک موزه اسباب‌بازیهای قدیمی در سرای سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.

افتتاح موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه "یک هفته با بچه‌های شهر" و "موزه اسبا‌ب‌بازی‌های قدیمی" که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، بیان کرد: روز کودک روز بزرگداشت آینده، روز قدردانی از سرمایه‌های ذی‌قیمت این مملکت، روز همه پاکی‌ها و خوبی‌ها، روز نمادین تبعیت از خدا و معصومین، روز نمادین جلوگیری از همه معضلات آینده و روز ترسیم شعور و سطح اندیشه امروز برای آینده نزدیک است.
طیب ملک‌پور ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی امر کودکان و نوجوانان این روز را گرامی داشته و با پرچم کودکان این سرمایه‌های کشور جایگاه این قشر را تذکر می‌دهد.
وی اضافه کرد: کودکان مایه رحمت و مغفرت در نزد خداوند متعال هستند که این امر بیانگر آن است که خداوند نگاه ویژه به کودکان دارد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به نگاه ویژه دین اسلام به کودکان افزود: در سیره معصومین بیشترین توجه پیامبر گرامی اسلام به کودکان بوده است به طوری که ایشان کودکان را در اولویت‌ قرار می‌دادند و با غصه آنها ناراحت و از شادی‌شان خوشحال می‌شدند.  
وی عنوان کرد: دوران کودکی، دوران بسیار مهم و ارزشمندی است بنابراین خانواده‌ها باید با حساسیت بیشتری به پرورش و تربیت فرزندانشان در این دوران بپردازند.
ملک‌پور با اشاره به نمایشگاه "یک‌ هفته با بچه‌های شهر" توضیح داد: این نمایشگاه دارای 20 غرفه است که در این غرفه‌ها با موضوع کتاب فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، معرفی سرزمین، نشریه‌نگاری، کاردستی، پویانمایی، نمایش عروسکی، نجوم، روخوانی کتاب و غیره صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: این جشن در شهرستان‌های استان نیز برپاست و از دیگر برنامه‌های روز جهانی کودک امضای طوماری برای دفاع از حقوق کودکانی است که تحت فشار و ظلم هستند و این نامه به رئیس سازمان ملل ارسال می‌شود، همچنین از تاسوکی تا تاسوعا برنامه دیگری است به منظور یادبود کودکان و نوجوانانی که در چابهار به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.
در ادامه شهردار قزوین اظهار کرد: پرداختن به حوزه کودک کار بسیار پیچیده‌ای است که متولی این بحث، در شرح وظایف سازمان‌های آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنجانده شده است.
مسعود نصرتی افزود: شهرداری قزوین به عنوان نهاد اجتماعی در کنار این دو دستگاه قرار گرفته و شاید از سال گذشته، بعد از تأسیس موزه اسباب‌بازی و برگزاری جشنواره بچه‌های دیروز که با استقبال 150 هزار نفری روبرو شدیم، ما را حساس‌تر کرد تا در کنار تمام حرکت‌های عمرانی و اجتماعی به موضوع کودک و نوجوان بیشتر توجه کنیم.
وی یادآور شد: ان‌شاالله با پرداختن به هویت شهر قزوین از سنین کودکی و نوجوانی و آشنایی آنها با تمام آثار تاریخی و فرهنگی در بازدیدهای سالانه‌ای که داریم، نسل آینده‌ای تحویل جامعه شود که جایگاه شهر قزوین را در سطح جهانی مطرح کند.
شهردار قزوین با اشاره به موزه اسباب‌بازی قزوین گفت: بر اساس فراخوان صورت گرفته 240 اسباب‌بازی متعلق به بچه‌های دیروز فراهم و با نگاه استاندارد چیدمان شده است و این موزه تا پایان سال برای بازدید عموم دایر است.
وی اعلام کرد: ان‌شاالله دومین جشنواره اسباب‌بازی در سطح ملی در فروردین سال 91 برگزار خواهد شد و فراخوانی خواهیم داد تا اسباب‌بازی‌های بیشتری از بچه‌های دیروز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهیم.
نصرتی تأکید کرد: امیدواریم همراهی شهرداری در کنار دستگاه‌های متولی، آینده خوبی را برای قزوین پرافتخار به وجود آورد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول