اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی موزه فرش دستباف اصفهان در ساختمان بانک ملی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف اصفهان گفت: طبقه دوم ساختمان بانک ملی برای ایجاد موزه فرش اختصاص پیدا می‌کند.

راه‌اندازی موزه فرش دستباف اصفهان در ساختمان بانک ملی
سعید عصاچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان فرش دستباف اظهار داشت: مقرر شده بود یک‌سری تسهیلات برای قالیبافان در نظر گرفته شود اما تاکنون این امر از طرف سازمان بازرگانی استان اصفهان محقق نشده در حالی‌که در سایر استان‌های کشور این تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به بیمه قالیبافان افزود: در زمینه بیمه تولیدکنندگان فرش، امتحانی از قالیبافان گرفته شده و کارت موفقیت تحصیلی از فنی ‌و حرفه‌ای دریافت کردند و در نتیجه بسیاری از بافندگان نیز بیمه شدند.
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌آید نسبت به اوایل سال جاری تعداد بافندگان فرش دستباف در استان کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به وضعیت قیمت مواد اولیه فرش دستباف گفت: در حال حاضر قیمت ابریشم و کرک افزایش پیدا کرده و در طی سه ماه گذشته نیز ثابت مانده که گرانی مواد اولیه برای بافت فرش نیز می‌تواند یکی از عوامل کاهش واحدهای تولید فرش دستباف باشد.
عصاچی تاکید کرد: در 15 ماه گذشته ابریشم در ازای هر کیلو 50 تومان بوده اما در حال حاضر به کیلویی 125 تومان رسیده است.
وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف گفت: در حال حاضر فرش‌های هنری بیشتر از فرش‌های تجاری از طرف مردم خریداری می‌شود که دلیل این امر به دلیل کیفیت بالای این نوع فرش است.
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف اصفهان ادامه داد: به دلیل وجود تفاوت قیمت در بازار برای فرش دستباف و گرانی فرش استقبال چشمگیری از طرف مردم صورت نمی‌گیرد.
وی با اشاره به طرح موزه فرش در بانک ملی بیان کرد: طبق آخرین گفته‌ها از طرف استانداری، مقرر شده که طبقه دوم ساختمان بانک ملی برای ایجاد موزه فرش اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول