اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقرزاده خبر داد:

پارک موزه‌های دفاع مقدس در سبد فرهنگی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از قرار گرفتن پارک موزه‌های دفاع مقدس در سبد فرهنگی تمام کشور خبر داد.

پارک موزه‌های دفاع مقدس در سبد فرهنگی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار سیدمحمد باقرزاده ظهر امروز در نخستین جلسه قرارگاه پارک موزه دفاع مقدس گیلان با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: گیلان در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس عقب‌ماندگی دارد.
وی با اشاره به قرار گرفتن پارک موزه‌های دفاع مقدس در سبد فرهنگی تمام کشور، افزود: پارک موزه دفاع مقدس تمام استان‌ها کارشناسی شده است.
باقرزاده زمین پارک موزه‌ها را طبق تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند زمین موزه دفاع مقدس جایی باشد که بتوان ویژگی‌های نبرد را در آن نشان داد، عنوان کرد و گفت: عملیات حفظ تپه در منطقه ایرگلی تبریز انجام شده و در حال ساخت و ساز است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عملیات عبور از دریاچه را در منطقه شورابیل اردبیل نام برد و تصریح کرد: عملیات عبور از رودخانه در مازندران از سال 87 در حال اجراست.
وی ادامه داد: عملیات عبور از جنگل در منطقه نهارخوران استان گلستان، عملیات حفظ تنگه در منطقه بابا امان بجنورد، عملیات عبور از شن‌زار و رمل در سمنان و عملیات عبور از کانال در اراک در حال ساخت و سازند و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند.
باقرزاده با بیان اینکه عملیات پدافند دورادور در منطقه باشگاه افسران در سنندج در حال انجام است، خاطرنشان کرد: عملیات عبور از کوهستان در شهر کرد، عملیات در خط‌الراس کوهستان در خرم‌آباد، عملیات شیب در یاسوج، عملیات در دریا در بوشهر، عملیات ضربت متقابل و دفاع پیشدستانه در بندرعباس، وحدت اقوام در سیستان و بلوچستان و نبرد در زمین زوازوره در بیرجند اجرایی شدند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عملیات عبور از مرداب در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: پارک موزه دفاع مقدس گیلان در اجرای عملیات نبرد مرداب باید روح و پیام ویژه‌ای داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر مرداب در همه جا موجب درماندگی، عجز، واماندگی و زمین‌گیر شدن هست، اما رزمندگان دوران دفاع مقدس نه تنها در مرداب درمانده نشدند بلکه عروج کردند.
باقرزاده اجرای عملیات مرداب در گیلان را به منزله نفی دیگر عملیات‌های رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس ندانست و ابراز داشت: عملیات‌های رزمندگان دفاع مقدس گیلان در فضاهای مجازی و در گالری‌ها به صورت نرم‌افزاری یا ماکت نشان داده می‌شود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اجرای یک عملیات برای هر استان، بیان داشت: گوشه‌ای از عملیات‌های دفاع مقدس در هر استان نشان داده می‌شود.
وی بخش مهمی از عملیات‌های دفاع مقدس را در منطقه هور مانند عملیات خیبر و بدر نامید و افزود: این عملیات‌ها می‌تواند در پارک موزه دفاع مقدس گیلان جلوه‌گری کند.
این مسئول با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس گیلان واقع در منطقه عینک تنها به رشت اختصاص ندارد، تصریح کرد: شهرداری رشت باید برای اجرای این طرح پیشگام باشد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگاه تفریحی و گردشگری را از مسائل فرعی در ایجاد پارک موزه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ذکر و غفلت‌شکنی در ایجاد پارک موزه‌ها مد نظر قرار دارد و باید با ایجاد این مکان‌ها فضا را عوض کرد.
وی با اشاره به مراکز تفریحی بسیار در گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان در بخش گردشگری غنی است، اما بیان مباحث معنوی و ارزشی در فضای مفرح منافاتی ندارد و به دنبال نوعی غفلت‌شکنی در جامعه هستیم.
باقرزاده بر ضرورت اجماع مدیران استان در ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان تاکید کرد و گفت: مردم گیلان یکی از فصل‌های جنگ را نوشتند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پارک موزه‌ها به ریشه‌های تاریخی استان‌ها می‌پردازند، یادآور شد: پارک موزه‌ها وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ترسیم می‌کنند.
وی خواستار برگشتن وضعیت مرداب عینک به حالت طبیعی شد و یادآور شد: پارک موزه باید حتماً در مرکز استان احداث شود.
این مسئول به تجربه گروه‌های مختلف از بازدید از موزه‌های جنگ خارج از کشور اشاره کرد و متذکر شد: خودمان باید از درون بجوشیم، زیرا اگر از درون زایندگی داشته باشیم می‌توانیم جریان‌سازی کنیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید براینکه جریان‌سازی فرهنگی می‌تواند کشور را از تهاجم فرهنگی نجات دهد، گفت: با جریان‌سازی می‌توان بر هجمه دشمن غلبه کرد.
باقرزاده ساخت پارک موزه دفاع مقدس را دارای موضوعیت در مقابله با تهاجم فرهنگی خواند و افزود: ایجاد پارک موزه دفاع مقدس هدف است ضمن اینکه کمک می‌کند جوشش و حرکت عمومی فرهنگی در جامعه به وجود آید.
وی سازماندهی تلاش‌ها در حوزه علمی و عملی برای ایجاد پارک موزه‌ها را موثر دانست و اضافه کرد: پیام پارک موزه دفاع مقدس باید با زبان هنر بیان شود و فناوری را نیز به آن ضمیمه کرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پشتوانه فلسفی پارک موزه‌ها را مهم برشمرد و اذعان داشت: اقتضا می‌کند پیام مردم گیلان با داشتن جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری رسانده شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول