اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش ساوجبلاغ تاکید کرد:

بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: معان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ بر توجه بیشتر به آموزه‌های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد.

بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، علی حشمتی‌پور ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی مدرسه قرآنی در این شهرستان اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی است لذا لازم است تا دانش‌آموزان از هم‌اکنون با این آیات و کلام خداوند آشنا شوند.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل امروز از مهم‌ترین وظایف مسئولان به ویژه مسئولان آموزش و پرورش است لذا باید برنامه‌ریزی‌های اساسی در این باره انجام شود.
این مسئول با بیان این که هدف نظام آموزش و پرورش در اصل علم و ایمان است تأکید کرد: هیچ منبعی جز قرآن برای پیشرفت این دو علم وجود ندارد.
حشمتی‌پور تصریح کرد: در این راستا و به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر در مجموع برنامه‌های قرآنی در 70 مدرسه این شهرستان برگزار می‌شود.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 20 هزار ‌دانش‌آموز دختر و پسر در این کلاس‌ها شرکت کنند.
این مسئول گفت: آشنایی با کلام خداوند می‌تواند نوجوانان و جوانان ما را از هجمه‌های دشمنان دور کند و آنان را به خداوند نزدیک‌تر سازد.
در ادامه این مراسم همچنین فرماندار شهرستان ساوجبلاغ طی سخنانی اظهار داشت:
قرآن انسان‌ها را به راه‌های سعادت در زندگی هدایت کرده می‌کند تمام نیازهای روحی و خواسته‌های آنان را پاسخگو است.
علی حدادی ادامه داد: آموزش و تعلیم و تربیت به عهده آموزش و پرورش است لذا این نهاد می‌تواند با داشتن ظرفیت‌های موجود فرهنگ علوم قرآنی را نیز در بین دانش‌آموزان در مقاطع مختلف سوق دهد.
وی در ادامه با تأکید بر توسعه مدارس قرآنی در این شهرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 34 مدرسه قرآنی داشتیم که امسال این مدارس به 70 مدرسه رسیده است.
حدادی بر تشکیل مهندسی فرهنگی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی تأکید کرد و در پایان گفت: در این راستا ساوجبلاغ بعد از استان‌های یزد و بوشهر سومین شهرستان از استان البرز است که مبادرت به تشکیل کار گروه مهندسی فرهنگی کرده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول