اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرعامل شرکت گاز مازندران؛

راهکارهای استفاده ایمن از گاز طبیعی تشریح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز فصل سرما، مدیرعامل شرکت گاز مازندران راهکارهای استفاده ایمن از گاز طبیعی را تشریح و بر رعایت این مسائل تاکید کرد.

راهکارهای استفاده ایمن از گاز طبیعی تشریح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محسن عرب مقصودی اظهار داشت: فردی که شیوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز را می‌داند انسانی دوراندیش است که در نتیجه به‌کار بستن نکات ایمنی اطرافیان خود را از حوادث احتمالی حفظ می‌کند. 
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، منوکسید کربن را ترکیبی شیمیایی متشکل از کربن و اکسیژن دانست و افزود: منوکسید کربن گازی بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص سوخت‌های فسیلی مانند گاز متان، نفت و ذغال چوب به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه گاز منوکسید کربن از طریق سیستم تنفسی جذب بدن می‌شود، افزود: گاز منوکسید کربن گازی بی‌رنگ و بی‌بو است و به همین دلیل به سادگی و با حواس پنج گانه انسان قابل تشخیص نیست.
عرب مقصودی افزایش فشار خون و تپش قلب، حالت تهوع، خواب آلودگی، تشنج، سردرد و سرگیجه، خستگی، آشفتگی، بیهوشی و کما را از علائم مسمومیت با گاز منواکسیدکربن عنوان کرد.
این مسئول با تصریح این مطلب که گاز منوکسید کربن هنگام تنفس در مکان آلوده جایگزین اکسیژن خون می‌شود، خاطرنشان کرد: در این حالت قدرت انتقال اکسیژن از هموگلوبین خون گرفته شده و انسان دچار مسمومیت می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین با اشاره به روش‌های خروج گازهای خطرناک از وسایل گازسوز مانند بخاری عنوان کرد: شرایط تهویه بسیار مهم است و اگر از وسایل گازسوز در منازل استفاده می‌کنید از مسدود کردن روزنه‌های در و پنجره پرهیز کنید.
عرب‌مقصودی با تاکید بر استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، ادامه داد: لوله بخاری باید گالوانیزه و مجهز به کلاهک H باشد.
وی با بیان اینکه طول عمودی لوله بخاری نباید از سه متر کمتر باشد، یادآور شد: باید در حد امکان از ایجاد طول افقی خودداری شود.
این مسئول با تصریح اینکه هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا داشته باشد، اضافه کرد: باید از باز بودن مسیر لوله بخاری اطمینان حاصل کرده و از نصب کلاهک‌های سیمانی پرهیز شود.
این مسئول با تاکید بر عدم استفاده از وسایل گازسوز بدون ترموکوبل و غیراستاندارد، افزود: سماورهای گازی و تک شعله فاقد ترموکوبل قابل اعتماد نیستند چون در صورت قطع جریان گاز و برقراری مجدد منزل مسکونی انباشته از گاز طبیعی بوده و خطر انفجار گاز بسیار زیاد است.
عرب‌مقصودی در پایان از مردم مازندران خواست در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن گویای شرکت گاز مازندران 01513204280 و سامانه 194 در شهرهای خود یا تلفن دفتر روابط عمومی شرکت گاز مازندران 01513204072 تماس حاصل کنند و یا به امور مشترکان گاز محل سکونت خود مراجعه کنند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول