اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گاز‌رسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

تامین 63 درصد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز ایران

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر 63 درصد گاز کشور را شرکت ملی گاز ایران تامین می‌کند.

تامین 63 درصد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز ایران
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجتبی شیخ بهایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز طبیعی 17 میلیون 700 هزار خانوار در کشور را شرکت ملی گاز ایران تامین می‌کند، اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر گاز 40 هزار صنعت جزئی و عمده را تامین می‌کند که حدود 7 هزار تا از این صنایع مربوط به فعالیت‌های صنایع بزرگ پتروشیمی، افزایش بهره‌وری، تولید سیمان و فعالیت‌های نیروگاهی است.
وی به درآمد پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: درآمد پارس جنوبی با ظرفیت کامل سالیانه 120 میلیارد دلار است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در سه سال آینده با بهره‌برداری از 29 فاز تولید گاز روزانه یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب تولید گاز شرکت ملی گاز ایران خواهد بود، تصریح کرد: با افزایش تولید گاز امکان صادرات و افزایش درآمد حاصل می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر 63 نیروگاه را از نظر سوخت تامین می‌کند، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری 600 خانوار زیر پوشش گازی این شرکت قرار گرفته است.
شیخ بهایی با اشاره به اینکه به 500 واحد صنعتی عمده نیز در سال‌جاری گاز‌رسانی شده است، افزود: حدود 51 درصد جمعیت روستایی نیز در سطح کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حال حاضر 98 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: در استان زنجان پوشش جمعیت شهری از نظر برخورداری از گاز طبیعی قابل قبول است اما در گاز‌رسانی به روستاهای استان باید بیش از پیش تلاش شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گاز رسانی 120 روستای استان زنجان در دست اقدام است، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری برای گاز رسانی به روستاهای استان زنجان 56 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
شیخ بهایی به گاز رسانی با شهرستان طارم نیز اشاره کرد و گفت: گاز‌رسانی به شهرستان طارم با آن شرایط دشوار به حق همت بلند مسئولان مربوطه را در خدمت رسانی می‌رساند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول