اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایایی طبیعی؛

زنگ ایمنی در مدارس اردبیل به صدا در آمد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور و در آغازین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی زنگ ایمنی در مدارس استان اردبیل به صدا در آمد.

زنگ ایمنی در مدارس اردبیل به صدا در آمد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم نمادینی که صبح امروز در هنرستان پسرانه شهید رجایی اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش جزو پیشقراولان برنامه‌های فرهنگی در جامعه است و نواخته شدن زنگ ایمنی در مدارس با هدف آشنا ساختن دانش‌آموزان با بلایای طبیعی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هدایت این گونه برنامه‌های فرهنگی را در سطح کلان به عهده دارد خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در راستای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس انجام شده که این امر ما را به آینده سالم مدارس امیدوار می‌کند.
این مسئول یادآور شد: در پنج سال گذشته 420 میلیارد ریال برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزش و پرورش  در مدارس استان اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل بیان داشت: امسال نیز با افزایش 75 درصدی 17 میلیارد تومان به منظور مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شده است که در نظر داریم در حوزه احداث و بازسازی به جایگاهی دست یابیم که در تمام استان مدارسی مقاوم و محکم از نظر ساخت داشته باشیم.
وی بحث مقاوم‌سازی را از برنامه‌های مهم دولت اعلام کرد و افزود: یکی از اولویت‌‌های آموزش و پرورش  استان نیز پرداختن به این امر است.
 
*آمادگی در مقابل حوادث نیاز ضروری جهان امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی بشر غالب آمدن بر حوادث طبیعی است، گفت: موضوع آموزش در این راستا بسیار مورد توجه است به طوری که امروز همگان باید در مقابله با هر آفندی آمادگی خود را حفظ کند.
ایرج بیگدلو خاطرنشان کرد: صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر به عنوان شاخه‌ای از آن امروز در کل جهان خدمات‌رسانی فوق‌العاده‌ای را صرف نظر از مرزهای جغرافیایی انجام می‌دهند و منشا خیر فراوانی هستند.
وی با یادآوری اینکه در سال جاری میلادی سه دغدغه پیشروی صلیب سرخ جهانی است، گفت:‌ منطقه کاتماندو در نپال، استانبول در ترکیه و تهران در ایران جزو مناطقی است که حساسیت بیشتری در آنها وجود دارد و در همین راستا افزایش سطح آگاهی و آموزش مردم ضروری به نظر می‌رسد.
این مسئول ادامه داد: ‌تحرکات و اقدامات هلال‌احمر ایران در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پاکستان و قحطی‌زدگان سومالی از اقدامات مهم بشر‌دوستانه‌ای است که انسان ذاتاً و فطرتاً علاقمند به انجام آنهاست.
بیگدلو در پایان سخنان خود برگزاری مانورهای امدادی و آموزشی را در راستای آمادگی در برابر حوادث اعلام کرد و بیان داشت: ایران با گسترش امکانات نظامی و انتظامی قصد کشورگشایی ندارد بلکه در صدد افزایش آمادگی برای مقابله با هر نوع آفندی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول