اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی محقق می‌شود؛

تولید روزانه 30 میلیارد فوت مکعب گاز در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه 30 میلیارد فوت مکعب گاز تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی در پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 30 میلیارد فوت مکعب گاز در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، موسی سوری بعد از ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام فازهای در دست اجرا در وضعیت مناسبی قرار دارند و شاهد تلاش شبانه‌روزی کارکنان و مدیران فازهای مختلف برای تکمیل به موقع فازها هستیم.
وی افزود: سفر فروردین ماه مقام معظم رهبری به منطقه عسلویه اهمیت و ارزش بسیار زیادی داشته و انگیزه همه مدیران ارشد و کارکنان افزایش یافته و از ابتدای امسال تاکنون کارهای بزرگ و مهمی در توسعه پارس جنوبی انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید 30 میلیارد فوت مکعب گاز تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قصد داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور، علاوه بر تولید 30 میلیارد فوت مکعب گاز؛ از این میزان تولید نیز عبور کنیم.
سوری خاطرنشان کرد: اگر 6000 فوت مکعب گاز را معادل یک بشکه در نظر بگیریم، پارس جنوبی بر اساس برنامه مصوب ابلاغ شده شرکت ملی نفت ایران، در پایان برنامه توسعه پنجم اقتصادی باید به تولید پنج میلیون بشکه گاز برسد که این میزان در واقع 30 میلیارد فوت مکعب گاز خواهد بود.
وی گفت: جمع تولید کل میدان‌های غیرمشترک و میدان‌های مشترک کشور به غیر از تولید پارس جنوبی تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی باید به چهار میلیون و 900 بشکه گاز برسد؛ این در حالی است که پارس جنوبی باید به تنهایی به تولید پنج میلیون بشکه گاز برسد.
سوری اذعان داشت: میدان نفت و گاز پارس به عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی کشور و جهان در واقع 50 درصد ذخایر گاز کشور را در خود جای داده که رقم بسیار ارزشمندی است.
وی افزود: میدان پارس جنوبی به عنوان یکی از محورها و حوزه‌هایی محسوب می‌شود که چشم‌انداز وزارت نفت و کشور مبتنی بر آمار و ارقام تولیدی این میدان مشترک است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ذخایر نفت خام درجای میدان فردوسی دو برابر ذخایر درجای نفت خام چین است، خاطرنشان کرد: میدان فردوسی 34 میلیارد بشکه ذخایر درجا نفت خام سنگین دارد که این مقدار در واقع دوبرابر ذخایر درجای نفت خام کشور چین است.
سوری اضافه کرد: تمام مدیران صنعت نفت برای رشد و توسعه میدان گازی پارس جنوبی عزمی جزم دارند و با آمدن مهندس قاسمی به وزارت نفت شاهد رشد چشمگیری در فعالیت‌های پارس جنوبی و مجموعه صنعت نفت هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول