اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

برداشت 26 تن محصول توسط زیتون کار طارمی

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک زیتون کار در بخش طارم سفلی موفق به برداشت 26 تن محصول در هر هکتار شد.

برداشت 26 تن محصول توسط زیتون کار طارمی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی درجانی بیان کرد: زیتون کار طارمی عامل موفقیت خود را به کارگیری توصیه‌های ترویجی و فنی، هرس، تغذیه مناسب، آبیاری و کنترل تلفیقی آفات (IPM) عنوان کرده است.
وی ادامه داد: عامل موفقیت این باغدار همکاری در خصوص طرح ترویجی تسریع انتقال یافته‌ها در باغات زیتون به عنوان یکی از طرح‌های موفق با هدف ارتقا دانش بهره‌برداران و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و تولید محصول سالم است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از نتایج این طرح افزایش عملکرد سایت الگویی باغ زیتون نسبت به سایر تولیدکنندگان بخش است.
وی اعلام کرد: با اجرای این طرح در منطقه گامی موثر در فرآیند هماهنگی و همسوئی تمام واحدهای اجرا، تحقیقات، آموزش و ترویج برای دستیابی به اهداف طرح برداشته شد.
درجانی افزود:‌ با هماهنگی تیم تحقیق و ترویج از باغ الگویی طرح ترویجی تسریع انتقال یافته‌های زیتون بازدید به عمل آمد که میزان عملکرد در حدود 26 تن در هکتار برآورد شد که این میزان بالاترین میزان تولید در واحد سطح در کشور است.
وی خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی کمی و کیفی طرح و همچنین کیل‌گیری سایت اصلی باغ زیتون توسط نمایندگان و کارشناسان دفتر ترویج ، باغدار مورد نظر به عنوان نامزد تولید کننده برتر محصول زیتون در کشور مطرح شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول