اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

برداشت 2900 تن زیتون در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال زراعی جاری 2 هزار و 900 تن زیتون از یک‌هزار هکتار باغ بارور این منطقه برداشت شد.

برداشت 2900 تن زیتون در جنوب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، حسین سالاری اظهار داشت: کاشت زیتون در راستای اجرای طرح طوبی از سال 74 در مناطق معتدل و کوهستانی جنوب کرمان آغاز و در حال حاضر این منطقه دارای 2 هزار و 800 هکتار باغ زیتون است.
وی بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت زیتون منطقه به ترتیب مربوط به حوزه شهر جبالبارز شمالی، اسفندقه، شهرستان جیرفت و جبالبارز جنوبی است.
سالاری خاطر‌نشان کرد: متوسط عملکرد زیتون در منطقه بین یک هزار و 500 تا 2 هزار کیلوگرم در هر هکتار است که 30 درصد محصول برداشتی از نوع زیتون روغنی و 70 درصد آن کنسروی است.
وی زمان برداشت زیتون را در منطقه از نیمه دوم مرداد ماه تا اواخر نیمه اول مهر ماه اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نیز 2هزار و 160 تن محصول از باغات منطقه برداشت شد که پس از فرآوری به صورت روغن و کنسرو به بازار مصرف عرضه شده است.
سالاری تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه روغن‌کشی زیتون با ظرفیت 100 کیلو‌گرم در ساعت در منطقه جبالبارز شمالی برای فرآوری روغن فعال است.
وی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این راستا را توزیع نهال یارانه‌دار، معرفی متقاضیان برای استفاده از تسهیلات در قالب طرح طوبی، برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد تغذیه، هرس درختان، پیوند، برداشت و فرآوری محصول به همراه توزیع سبد جمع‌آوری بین باغداران و خرید و تحویل ادوات باغبانی به باغداران عنوان کرد.
سالاری توسعه کشت باغات متراکم زیتون، توزیع نهال‌های سازگار با اقلیم منطقه، اصلاح درختان غیرمتراکم بارده از طریق پیوند و مساعدت در احداث کارگاه فرآوری زیتون با توجه به حجم محصول تولیدی را از برنامه‌های آتی این سازمان برشمرد.
وی از باغداران زیتون خواست که به توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی در زمینه تغذیه، آبیاری، هرس اصولی عمل کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول