اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خواستار شد:

خواهر خواندگی رودبار با کشورهای زیتون‌خیز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان خواستار اعلام خواهر خواندگی رودبار با یکی از کشورهای زینون‌خیز سوریه، لبنان و فلسطین شد.

خواهر خواندگی رودبار با کشورهای زیتون‌خیز
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، امید عزیزی بعد از ظهر امروز در سومین جشنواره زیتون در باغستان زیتون شهر لوشان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی ظرفیت‌های گیلان نقش به‌سزایی دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جذب گردشگران تاثیرگذار است، گفت: معرفی آداب، سنن و استعدادهای هر منطقه از طریق برنامه‌های فرهنگی، حضور گردشگران را به همراه دارد.
این مسئول زیتون را میراث ماندگار رودبار عنوان کرد و اذعان داشت: مردم این منطقه برای سپاس از این نعمت الهی چنین جشنی را تدارک دیده‌اند.
وی از رشد 29 درصدی ورود مسافر به گیلان خبر داد و تصریح کرد: در تابستان امسال بالغ بر 22 میلیون مسافر و گردشگر وارد گیلان شدند.
عزیزی، زیتون را از سوغات ارزشمند مسافران و گردشگران عنوان کرد و افزود: هر کسی که به عنوان گردشگر وارد گیلان می‌شود زیتون را به عنوان سوغات می‌شناسد بنابراین نباید به ساماندهی و عرضه این محصول بی‌توجهی شود.
وی، ماندگاری گردشگران را یکی از مولفه‌های جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: گیلان در مقایسه با سال گذشته در بحث ماندگاری گردشگران پیشرفت 25 درصدی داشته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کشور‌های سوریه، لبنان و فلسطین در بحث کشت و عرضه محصول زیتون از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره خواهر خواندگی رودبار با یکی از کشورهای زیتون‌خیز خاورمیانه مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت این پیشنهاد توسط مسئولان سیاسی استان و کشور، این موضوع باید به همت دبیرخانه جشنواره و مسئولان امر در دستور کار قرار گیرد.
عزیزی با اشاره به اینکه همسویی و همراهی مسئولان در تحقق جایگاه زیتون نقش به‌سزایی دارد، متذکر شد: در صورت فراهم بودن زمینه‌های لازم امیدواریم تا جشن زیتون سال آینده خواهر خواندگی رودبار با یکی از کشورهای زیتون خیز را اعلام کنیم.
وی، لباس محلی بانوان رودباری حاضر در مراسم را در معرفی سنت دیرینه این شهرستان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمدن نهفته در این منطقه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به همگان معرفی می‌شود.
این مسئول به تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاکید کرد و گفت: تداوم مستمر جشنواره زیتون در تحقق اهداف و برنامه‌های مرتبط با بحث زیتون تاثیرگذار است.
وی با اشاره به قدمت زیتون در تاریخ یادآور شد: در تاریخ آمده است که پادشاهان یونان به دلیل اهمیت و ارزش والای زیتون از آن به عنوان تاج استفاده می‌کردند.
اجرای برنامه‌های فرهنگی، سرود، نمایش محلی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و باغداران رودبار حضور داشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول