اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

اقتصاد رودبار وابسته به زیتون است

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: اقتصاد رودبار وابسته به عرضه محصولات زیتون و توسعه آن است.

اقتصاد رودبار وابسته به زیتون است
ایرج موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار توجه به مسائل زیتون را از تاکیدات استاندار گیلان دانست و اظهار داشت: اقتصاد رودبار وابسته به زیتون است.
وی به قدمت کشت زیتون در رودبار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زیتون است.
این مسئول توسعه کشت و فرآورده‌های زیتون را مورد تاکید قرار داد و گفت: از سال‌های گذشته تاکنون محصول زیتون در این منطقه کشت می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
این مسئول با اشاره به ارزش غذایی و خواص زیتون بیان داشت: این محصول درمان کننده بسیاری از بیماری‌هاست و قشر زیادی از صنوف رودبار در عرضه فرآورده‌های زیتون مشغول فعالیت هستند.
موذن توسعه کشاورزی در رودبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعطای تسهیلات بانکی و حمایت‌های لازم از کشاورزان شهرستان زمینه را برای توسعه تولیدات کشاورزی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه رودبار یکی از قطب‌های مهم کشور در تولید زیتون است، ابراز داشت: فراهم بودن شرایط لازم در این شهرستان خدمات‌دهی رودبار در باره مسائل زیتون در کشور را میسر کرده است.
نماینده عالی دولت در رودبار، این شهرستان را مستعدترین منطقه برای کشت و توسعه زیتون قلمداد کرد و یادآور شد: توسعه باغ‌های زیتون شهرستان در دستور کار متولیان امر قرار دارد.
این مسئول برطرف کردن موانع و مشکلات زیتون و زیتونکاری را در گرو همراهی و همکاری مسئولان دانست و متذکر شد: توجه به مسائل مرتبط با زیتون بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان را برطرف می‌کند.
موذن خواستار تاسیس سازمان زیتون در رودبار شد و خاطرنشان کرد: با تاسیس سازمان زیتون تحولی عظیمی در رودبار و گیلان ایجاد می‌شود.
وی در ادامه دارا بودن پل خشتی لوشان را یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه لوشان عنوان کرد و گفت: قدمت تاریخی این پل براهمیت و ویژگی آن افزوده است.
این مسئول با بیان اینکه لوشان یکی از شهرهای مهم رودبار و گیلان است، اذعان داشت: لوشان ارتباط سه استان گیلان، قزوین و زنجان را با یکدیگر برقرار می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول