اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار لوشان خبر داد:

وجود 50 درصد باغ‌های زیتون در لوشان

خبرگزاری فارس: شهردار لوشان گفت: 50 درصد باغ‌های زیتون رودبار در لوشان واقع شده است.

وجود 50 درصد باغ‌های زیتون در لوشان
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، علیرضا شمسینی پیش از ظهر امروز در جمع باغداران زیتون لوشان، اظهار داشت: کشت زیتون در شهرستان رودبار از قدمت بالایی برخوردار است.
وی به نقش زیتون در امر اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: کشت زیتون در 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان سبب شده تا بسیاری از جوانان به عرضه فرآورده‌های زیتون روی آورند.
شهردار لوشان با بیان اینکه این شهر یکی از قطب‌های صنعتی گیلان به شمار می‌رود، ادامه داد: ایجاد بنگاه‌های فرآوری زیتون نقش به‌سزایی در اشتغال جوانان ایفا می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه لوشان از موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خاصی در گیلان برخوردار است، خاطرنشان کرد: این منطقه بستر لازم را برای پرورش و تولید زیتون دارد.
شمسینی با بیان اینکه 50 درصد از باغات زیتون رودبار در لوشان واقع شده، یادآور شد: با تامین منابع آبی و اعطای تسهیلات بانکی زمینه برای توسعه باغ‌های زیتون در این منطقه فراهم است.
وی با اشاره به اینکه باغداران زیتون رودبار از زیتون به عنوان یک میراث معنوی یاد می‌کنند، متذکر شد: بسیاری از باغداران برای حفظ این میراث معنوی تلاش وافری از خود ننشان می‌دهند.
این مسئول استفاده از تجربیات و نقطه نظرات باغداران بومی منطقه را برای توسعه فرآورده‌های زیتون ضروری دانست و افزود: پیشکسوتان فرآوری محصول زیتون به عنوان میراث‌داران زیتون این شهرستان محسوب می‌شوند.
وی به برگزاری جشنواره زیتون در لوشان اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی و فرهنگ‌سازی مصرف این محصول قرآنی تاثیرگذار است.
شمسینی بر ضرورت تدام چنین جشنواره‌هایی تاکید کرد و افزود: معرفی استعدادها و قابلیت‌های شهرستان رودبار در چنین جشنواره‌هایی به همگان معرفی می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه اراضی مستعدی برای کشت زیتون در لوشان وجود دارد، عنوان کرد: حمایت از باغداران توسعه باغ‌های زیتون و فرآورده‌های آن را به همراه دارد.
شهردار لوشان با تصریح بر اینکه زیتون در کشور به نام رودبار شناخته شده است، اذعان داشت: مسئولان استان باید به رودبار به عنوان کانون تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه زیتون توجه داشته باشند و برطرف کردن مشکلات باغداران را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول