اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی باغداران زیتون رودبار:

واردات زیتون مشکل اساسی باغداران است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی باغداران زیتون رودبار گفت: واردات بی‌رویه محصولات زیتون از مشکلات اساسی باغداران زیتون و موجب تخریب باغ‌های زیتون شده است.

واردات زیتون مشکل اساسی باغداران است
ایرج امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با انتقاد از واردات بی‌رویه زیتون اظهار داشت: واردات بی‌رویه زیتون رغبت باغداران برای توسعه باغ‌های زیتون را سلب کرده است.
وی گفت: بسیاری از باغداران شهرستان رودبار باغ‌های زیتون را به دلیل عدم حمایت مسئولان امر تخریب کرده‌اند و به کشت دیگر نها‌ل‌ها پرداخته‌اند.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی باغداران زیتون رودبار، بیان داشت: اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای توسعه اراضی زیتون این شهرستان مناسب با مخارج نیست.
وی سهولت در اخذ مجوز برداشت آب را یکی از راه‌های توسعه باغ‌های زیتون عنوان کرد و اذعان داشت: بسیاری از باغداران به دلیل روند اخذ مجوز برداشت آب، برای توسعه باغ‌های خود اقدامی نمی‌کنند.
به گفته امینی، اجازه برداشت آب از رودخانه سفیدرود توسعه چشمگیری را در باغ‌های زیتون شهرستان ایجاد می‌کند.
این باغدار نمونه استان اضافه کرد: تضمین خرید محصولات باغداران یکی دیگر از روش‌های جذب و تشویق باغداران برای توسعه باغ‌های زیتون است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان امر با تقویت و همکاری شرکت تعاونی باغداران زیتون محصول باغداران را به قیمت مناسب خریداری کرده و پس از فرآوری به بازار عرضه کنند. 
این مسئول از عدم خرید محصولات باغداران گلایه کرد و گفت: نخریدن محصول باغداران سبب شده تا عرضه محصول باغداران از مدیریت صحیحی برخوردار نباشد.
وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه زیتون باغداران را دچار زیان کرده است، ابراز داشت: حمایت از محصول داخل علاوه بر تاثیر در چرخه اقتصادی کشور در توسعه این محصول نیز نقش دارد.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی باغداران زیتون رودبار، معرفی محصول مرغوب داخلی به مردم و بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: آشنایی مردم از خواص و مرغوبیت محصول زیتون رودبار در رونق بازار زیتون شهرستان مثمر ثمر خواهد بود.
وی بهره‌گیری از علم نوین را در تهیه محصول زیتون با کیفیت موثر دانست و یادآور شد: باغداران می‌توانند با بهره‌گیری از علم روز برای اصلاح باغ‌های خود اقدام کنند تا محصولی با کیفیت برتر به بازار عرضه شود.
امینی همکاری و مساعدت مسئولان امر را  توسعه و اصلاح باغ‌های زیتون مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولان امر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اصلاح باغ‌های زیتون باید اقدامی اساسی انجام دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول