اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس خبر داد:

کاهش عضوپذیری در کتابخانه‌های عمومی چالوس

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس گفت: در سال جاری عضویت رایگان برخی از نهادها همچون مدارس اجرایی نشده که به همین علت کاهش عضوپذیری را شاهد بودیم.

کاهش عضوپذیری در کتابخانه‌های عمومی چالوس
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه برای آبادانی کشور نیازمند دانایی هستیم، اظهار داشت: ریشه هر توسعه دانایی است و باید بستر این دانایی ایجاد شود.
وی بیان داشت: تعداد علاقمندان به کتابخوانی و بهره‌مندی از کتابخانه عمومی در چالوس با توجه به عضویت 3 هزار نفره در سال گذشته بسیار بالاست اما با توجه به اینکه در سال جاری عضویت رایگان برخی از نهادها همچون مدارس اجرایی نشده کاهش عضوپذیری را شاهد بودیم.
رضایی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران نسبت به ایجاد فضای تشویقی برای به عضویت درآمدن اقشار مختلف از لایه‌های مختلف جامعه اقدام کند تا بتوان در مسیر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین مردم گام برداشت.
وی در همین ارتباط از رئیس کتابخانه‌های عمومی چالوس خواست تا در گام نخست برنامه‌هایی برای به عضویت درآمدن روسا و اعضای شورای اداری شهرستان چالوس و سپس اصناف این شهرستان اتخاذ کند.
فرماندار چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه استاندارد شهرستان چالوس نیز بر بررسی روند احداث این کتابخانه در جلسات انجمن کتابخانه عمومی تاکید کرد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد کتابخانه عمومی چالوس در سه ماهه تابستان سال جاری بیان داشت: اجرای طرح اوقات فراغت با پنج کلاس آموزشی، راه‌اندازی بخش کودک، گسترش فضای مخزن، حضور در جشنواره بانوای کاروان و اجرای طرح کتاب من از جمله این اقدامات بوده است.
رودابه آزادیان عنوان کرد: در جذب عضو کتابخانه نیز به دلیل عدم مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی برای عضویت رایگان محدودیت‌هایی را شاهد بودیم.
وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام برای برگزاری آزمون جذب نیرو در نهاد کتابخانه‌های سراسر کشور و در نظر گرفتن تنها یک نیرو برای شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: شهرستان چالوس با دارابودن کتابخانه عمومی در کلاردشت، مرزن آباد و چالوس به تعداد بیشتری نیرو نیاز دارد و این اعلام نیاز از شهرستان به استان شده و از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قول پیگیری داده شده که انتظار می‌رود نسبت به افزایش سهمیه در جذب نیروی این شهرستان اقدام شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول