اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌مدیره انجمن نابینایان کرمان:

کتابخانه نابینایان کرمان 100 هزار ساعت کتاب دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‌ مدیره انجمن نابینایان استان کرمان گفت: کتابخانه گویای ویژه نابینایان استان کرمان حدود 100 هزار ساعت کتاب ضبط شده دارد.

کتابخانه نابینایان کرمان 100 هزار ساعت کتاب دارد
رمضان جهان‌داری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کتابخانه گویای ویژه نابینایان انجمن نابینایان استان کرمان در سال 1389 راه‌اندازی شد و عضویت در این کتابخانه به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه کتاب‌های کتابخانه نابینایان به صورت سی‌دی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این کتابخانه حدود 8 هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف دارد.
جهان‌داری خاطرنشان کرد: کتاب‌های کتابخانه نابینایان استان کرمان در زمینه ادبیات، داستان ایرانی و خارجی، الهیات، عربی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم رفتاری، حقوق، بهداشت، الهیات، کامپیوتر، تاریخ، انگلیسی، علوم تربیتی و آمار و روش تحقیق در دسترس نابینایان است.
وی با بیان اینکه کتابخانه نابینایان کرمان با هدف کمک به روشن‌دلان برای دسترسی بهتر به منابع علمی و آموزشی روز دنیا دایر شده است، عنوان کرد: این کتابخانه همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر خدماتی را به نابینایان ارائه می‌دهد.
جهان‌داری از عضویت 400 نابینا در انجمن نابینایان استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این اعضا در شهرستان حضور دارند، نمی‌توانند از کتاب‌های کتابخانه گویا بهره ببرند.
وی تصریح کرد: گسترش کتابخانه گویای نابینایان استان کرمان با هدف بالا بردن سطح مطالعه روشن‌دلان گسترش می‌یابد تا این قشر بتوانند از دید دیگران به جامعه، زندگی و تاریخ نگاه کنند.
جهان‌داری بیان کرد: با توجه به اینکه کتاب‌های ویژه نابینایان به خط بریل از حجم زیادی برخوردار هستند، امکانات فیزیکی کتابخانه نابینایان استان کرمان برای ارائه این کتاب‌ها محدود است.
وی با بیان اینکه دانشجویان نابینا برای مطالعه کتاب‌های درسی خود با مشکل روبه‌رو هستند، بیان داشت: انجمن نابینایان با همکاری تعدادی از افراد علاقمند جزوه‌ها و کتاب‌های درسی این افراد را به صورت سی‌دی ضبط و ارائه می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول