اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی:

تنها 3 درصد مردم آذربایجان غربی عضو کتابخانه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: سه درصد از مردم این استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

تنها 3 درصد مردم آذربایجان غربی عضو کتابخانه هستند
علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سرانه عضویت افراد در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، اظهار داشت: از هر 100 نفر، سه نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.
وی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان،‌ تصریح کرد: 64 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی هستند.
این مسئول افزود: در یک سال گذشته یک میلیون و 800 هزار مورد مراجعه به کتابخانه‌های آذربایجان غربی از سوی اعضای کتابخانه‌ها انجام گرفته است.
فیروز خاطرنشان کرد: به ازای هر 27 هزار نفر یک کتابخانه و به ازای هر 100 نفر یک متر و 35 سانتی‌متر فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد.
وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این اداره، ادامه داد: امسال با آغاز به کار چهار کتابخانه جدید در آذربایجان غربی، سرانه کتابخانه‌ای به یک متر و 60 سانتی‌متر به ازای هر 100 نفر می‌رسد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: 58 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که 733 هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می‌شود.
فیروز اظهار داشت: به ازای هر 100 نفر، 36 جلد کتاب و به ازای هر یک هزار نفر  1.8 صندلی در کتابخانه‌های آذربایجان غربی وجود دارد.
وی بر ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ کتابخوانی در بین مردم بیشتر رواج یابد.
این مسئول با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های استان،‌ تصریح کرد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی نیز یکی از مواردی است که در دستور کار اداره کل امور کتابخانه‌های استان قرار گرفته و در این راستا برنامه‌های کاربردی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول