اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی مشکلات کشاورزان آبدانی تصویب شد؛

پرداخت تسهیلات به کشاورزان آبدانی

خبرگزاری فارس: در نشست بررسی مشکلات کشاورزان آبدانی، بانک کشاورزی متعهد شد از محل اعتبارات داخلی بانک، تسهیلات برق رسانی، خرید سموم و کود را از نهاد کشاورزی پرداخت کند.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان آبدانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نشست معاونان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی این استان با نمایندگان کشاورزان آبدان و رئیس و مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی این شهر پیش از ظهر امروز برگزار شد.
پیرو سفر مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به شهر آبدان و قول مساعد وی برای پیگیری مشکلات کشاورزان، صبح امروز این نشست تخصصی در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزار شد.
بنا بر این گزارش اعطای تسهیلات بلاعوض برای تسریع در کشاورزی گلخانه‌ای و برقی کردن چاه‌های کشاورزی، اعطای تسهیلات انتقال لوله آب، تسهیل در دریافت تسهیلات و حذف اسناد ثبتی، احداث سد تغذیه مصنوعی و لایروبی سدهای قبلی، بیمه کردن کشاورز و محصولات کشاورزی، لزوم تجهیز مرکز کشاورزی آبدان به مشاوران و تجهیزات آزمایشگاهی و حمایت از کشاورز در بازاریابی محصول گوجه فرنگی به ویژه در ایام اوج برداشت از جمله درخواست‌های نمایندگان کشاورزان آبدان در این جلسه بود.
بر اساس این گزارش پس از تبادل نظر در این نشست تخصصی که با هدف پیگیری و حل مشکلات کشاورزان آبدانی تشکیل شده بود، مقرر شد برای آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات آب و خاک سال 90 شهرستان به کشاورزان تسهیلات اعطا شود.
همچنین تشکیل شورای کشاورزی شهرستان دیر به ریاست فرماندار و تشکیل شورایی در اسرع وقت برای بررسی و ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکل احتمالی عدم فروش محصول کشاورز در دوران اوج برداشت گوجه فرنگی از دیگر مصوبات این نشست بود.
در این نشست بانک کشاورزی نیز متعهد شد از محل اعتبارات داخلی بانک، تسهیلات برق رسانی، خرید سموم، کود و غیره از نهادکشاورزی پرداخت کند و بر اساس ماده 28 قانون بودجه سال 90 بدون هیچ کارمزدی معوقه‌های کشاورز را امهال و تسقیط کند.
بنا بر این گزارش تأسیس تعاونی‌های فراگیر و عضویت کشاورزان در این تعاونی‌ها و عضویت در صندوق حمایت از کشاورزان برای اعطای تسهیلات نیز از دیگر دستاوردهای این نشست تخصصی بود.
همچنین در ارتباط با بیمه شدن کشاورزان نیز، طبق بند 100 ماده واحده قانون بودجه کشاورزانی که عضو واحد صنفی هستند می‌توانند بیمه شوند.
لازم بذکر است در این نشست معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر آب و خاک فنی مهندسی، مسئول حوزه ریاست سازمان و مهندس خادمی کارشناس مسئول اعتبارات به اتفاق مدیر جهادکشاورزی شهرستان دیر، سیدعیسی حسینی رئیس شورای اسلامی شهر آبدان، سیدعبدالرسول حسینی مسئول کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهر آبدان، علی کرمی، یعقوب کرمی و ابول بحرینی نماینده کشاورزان آبدانی حضور داشتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول