اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خبر داد:

اختصاص 12میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان اصفهانی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان، گفت: در سال زراعی گذشته 12میلیارد تومان کمک بلاعوض از طریق تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان اصفهانی اختصاص یافت.

اختصاص 12میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان اصفهانی
مهرداد مرادوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به اینکه 6 میلیون و 200هزار تن محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف باغی و زراعی در استان اصفهان تولید شده است، اظهار داشت: سهم تولیدات کشاورزی شهرستان اصفهان در این بین بیش از یک میلیون تن است.
وی در ادامه افزود: استان اصفهان در بخش تولید مرغ و گوشت قرمز رتبه نخست را به دست آورده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: تولید شیر در استان اصفهان که رتبه نخست را در کشور دارد، بیشترین سهم تولید را در بین شهرستان‌های کشور به شهرستان اصفهان اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و 500هزارتن محصولات زراعی تولید شده در شهرستان اصفهان، بیش از 60درصد را در سال زراعی گذشته عدم کشت و تولید به خود اختصاص می‌دهد، افزود: چهار سال خشکسالی که کشاورزان شهرستان اصفهان را دچار خود کرد و با وجود تمام پیش‌بینی‌ها بود.
مرادوند در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود در طول سال‌های خشکسالی دولت اقدامات خوبی را در راستای تکمیل زیرساخت‌ها برای کشاورزان انجام داده، اما به دلیل جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود شیرینی و حلاوت آن احساس نشده است.
وی بیان کرد: در سال مالی 1389 که تا تیرماه ادامه داشت، تعداد شبکه‌های فرعی سه و چهار با اعتباری حدود 7 میلیارد تومانی تاکنون 470 کیلومتر کانال‌کشی آن انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه طرح‌های کوچک تامین آب شامل 32 باب استخر از دیگر طرح‌های اجرایی در بخش کشاورزی شهرستان اصفهان بوده است، گفت: برای انتقال 30 کیلومتر آب حدود 1.2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: مرمت قنوات در 14 رشته، 2هزار و 100 هکتار تسطیح اراضی با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال زراعی گذشته به منظور کاهش آثار خشکسالی در شهرستان اصفهان اجرایی شد.
مرادوند اظهار داشت: در مجموع 10.5 میلیارد تومان اعتبار صرف کاهش زیان‌های خشکسالی اصفهان شد که کل اعتبار استان اصفهان تنها یک میلیارد و 670 میلیون تومان بوده است.
وی همچنین در پایان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته 12میلیارد تومان کمک بلاعوض از طریق تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان اصفهانی اختصاص یافت.
انتهای پیام/ح20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول