اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

قیمت خرید خرما از کشاورزان 350 تومان تعیین شد

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید خرما از کشاورزان در سال جاری 300 تا 350 تومان تعیین شد.

قیمت خرید خرما از کشاورزان 350 تومان تعیین شد
ایوب پاپری‌مقدم در حاشیه بازدید از سد رئیسعلی دلواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان، اظهار داشت: رونق کشاورزی تاثیر مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی دارد و مسئولان باید برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی کشور تلاش کنند.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد شبکه آبیاری در 4000 هکتار از اراضی گلدشت دشتستان خبر داد و یادآور شد:‌ در ماه‌های اخیر پیگیری‌هایی برای ایجاد شبکه آبیاری در سطح چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه گلدشت شهرستان دشتستان از سد رئیسعلی دلواری داشته‌ایم و دولت را متقاعد کرده‌ایم تا مردمی که در کنار این تاسیسات قرار دارند بتوانند از آن بهره ‌ببرند و به زودی این امر محقق می‌شود.
وی از اشتغال 4هزار دشتستانی با راه‌اندازی سد رئیسعلی دلواری خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال یکی از سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر بوده‌ و در صورتی که دولت برای اجرای این طرح تلاش کند می‌توان زمینه اشتغال قریب به 4 هزار نفر از دشتستانی‌ها در عرصه کشاورزی را مهیا می‌سازد.
پاپری‌مقدم ابراز داشت: انتظار داریم مبلغ یک میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی به بند انحرافی تزریق شود تا از تعطیلی این کارگاه جلوگیری به عمل آید و معاون استاندار نیز در این زمینه قول مساعد داده‌اند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در سال جاری افزایش نرخ آب‌بها زمینه‌ساز نگرانی و تشویش خاطر کشاورزان را به وجود آورده و با توجه به رکود بازار خرما و مشکلات بازار خرما انتظار داریم مسئولان در این زمینه تجدیدنظر کرده و نرخ آب‌بها را از 260 تومان به 220 تومان کاهش دهند.
وی با بیان اینکه میزان تولید خرمای هر اصله نخل قریب به 30 کیلوگرم است، اذعان داشت: درآمدزایی هر اصله نخل در سال به طور متوسط 9 هزار تومان است و هزینه‌های جاری نخیلات در طول سال 80 درصد این میزان را در دست می‌گیرد و با توجه به وضعیت موجود، افزایش نرخ آب‌بها سبب عدم رضایت کشاورزان منطقه شده است.
پاپری‌مقدم تاکید کرد: در سال جاری بالغ بر 35 درصد نخیلات منطقه ثمردهی نداشته‌اند و مابقی نخیلات نیز ثمردهی بسیار کمی داشته‌اند و این مسئله به دلیل کم‌آبی استان در سال‌های اخیر، ریزگردها و سایر عوامل محیطی است.
وی عنوان داشت: قیمت خرید خرما از کشاورزان در سال جاری 300 تا 350 تومان بوده است و قیمت فروش خرما در بازار متاثر از فعالیت واسطه‌گران و بسته‌بندی و ... است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول