اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد خرم‌دره خبر داد:

رشد 400 درصدی پرداخت زکات توسط کشاورزان در خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرم‌دره گفت: میزان زکات پرداختی کشاورزان خرم‌دره‌ای نسبت به سال گذشته 400 درصد رشد داشته است.

رشد 400 درصدی پرداخت زکات توسط کشاورزان در خرم‌دره
علی نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به پرداخت هدیه ازدواج و جهیزیه به مددجویان در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت 52 فقره جهیزیه و 27 مورد هدیه ازدواج در مجموع به مبلغ 526 میلیون ریال به نوعروسان و فرزندان افراد مورد حمایت پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این مهم نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 110 درصد افزایش و رشد را نشان می‌دهد، ابراز داشت: در پرداخت وام قرض‌الحسنه و کارگشایی نیز به 278 نفر وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ یک میلیارد و 284 میلیون ریال پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‌دره افزود: همچنین در این مدت 44  طرح خودکفائی و اشتغال با اعتبار 2 میلیارد و 850 میلیون ریال با اشتغالزایی 57 نفر و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تعداد 125 نفر از افراد تحت حمایت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.
وی به معرفی افراد زیرپوشش کمیته امداد به بیمه‌های تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: برای بیمه طرح‌های خودکفایی و زنان سرپرست خانوار 125 خانوار در راستای توانمندسازی آنها انجام شده است که در رویکرد جدید کمیته امداد، برنامه توانمندسازی خانواده و سلامت آن‌ها با رفع معضل اشتغال، مسکن و بیمه‌های اجتماعی به صورت جدی پیگیری می‌شود.
نجفی در ادامه با بیان اینکه مردم خیر شهرستان خرم‌دره در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع مبلغ یک میلیارد و 665 میلیون و 861 هزار ریال به کمیته امداد مساعدت کرد‌ه‌اند، گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 57 درصد رشد داشته است.
وی از پرداخت 203 میلیون و 500 هزار ریال زکات از سوی کشاورزان خرم‌دره‌ای خبر داد و عنوان داشت:‌ زکات پرداخت شده از سوی کشاورزان در سال 89 فقط 500 هزار ریال بود که با میزان زکات پرداختی در سال جاری نشان از رشد قابل توجه و 400 درصدی دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خرم‌دره در پایان با اشاره به اجرای طرح اکرام و ایتام بیان داشت: حامیان می‌توانند با پذیرفتن حمایت مادی و معنوی خود تعدادی از ایتام را به اختیار و در وسع خود مورد حمایت قرار داده و ماهیانه مبلغی را به شماره حساب اعلامی امداد واریز کنند.
وی افزود: در طرح برکت نیز همه کارکنان اداره‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با رضایت خود مبلغی از حقوق ماهیانه خود را توسط اداره مربوطه به کمیته امداد و نیازمندان اختصاص دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول