اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پرداخت 40 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان در چهارمحال‌وبختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از پرداخت 40 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان این استان خبر داد.

پرداخت 40 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان در چهارمحال‌وبختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن ضیایی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار این سازمان از آغاز پرداخت تسهیلات به نانوایان استان خبر داد و اظهار داشت: این تسهیلات به متصدیان واحدهای خبازی دارای پروانه کسب اعطا می‌شود.
وی افزود: نانوایان متقاضی برای بهره‌مندی از این تسهیلات در سامانه اینترنتی www.gtc-portalo.com نام‌نویسی کنند.
ضیایی از معرفی نانوای نمونه چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در راستای ارتقا کیفی نان تولیدی و افزایش خدمات خبازی‌ها و براساس شاخص‌ها و معیارهای پژوهشکده غلات کشور بهرام قاسمی نانوای واحد صنفی نیمه حجیم در شهرکرد به‌عنوان نمونه استانی در کشور انتخاب شد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اجرای اصلاحات در شیوه پخت نان، آموزش فنی و استفاده از فناوری پیشرفته در تهیه نان، بهداشت فضای نانوایی، نوسازی، بهسازی و تعویض ماشین‌آلات پخت نان، افزایش زمان تخمیر و پخت نان از جمله فعالیت‌های این نانوا برای بهبود کیفیت پخت نان است.
وی در ادامه از خرید 10 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد و گفت: امسال به سبب خشکسالی و خود مصرفی روستائیان میزان خرید گندم از کشاورزان این استان به 60 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به صرفه جویی 30 درصدی در بخش آرد و نان پس از هدفمندسازی افزود: فرآیندهای تأثیرگذار در تولید نان با کیفیت در دو بخش تولید آرد از مزرعه تا کارخانه و تولید نان از نانوایی تا منزل توسط نانوایان انجام می‌شود که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط است.
ضیایی بر ضرورت ارتقای کیفیت نان تولیدی در این استان تأکید کرد و گفت: در بخش تولید آرد، گندم مرغوب از عوامل بسیار مهم در تولید آرد با کیفیت و در نهایت منجر به تولید نان با کیفیت خواهد شد.
در حال حاضر بیش از 487 نانوایی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است که از این تعداد نانوایی موجود در استان بیش از 121 واحد نانوایی در روستا و بیش از 377 واحد نانوایی در سطح شهر دایر است.
انتهای پییام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول