اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم هندیجان در مجلس:

توزیع ناعادلانه آب سدها کشاورزان را بیکار کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس گفت: کمبود شدید آب به دلیل توزیع ناعادلانه آب سدها سبب نابودی بخش کشاورزی منطقه و همچنین بیکاری کشاورزان شده است.

توزیع ناعادلانه آب سدها کشاورزان را بیکار کرده است
خلیل حیات‌مقدم  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: این روزها متاسفانه شوری آب به گونه‌ای است که کشاورزان هندیجانی نمی‌توانند زمین‌ها و مزارع خود را آبیاری کنند.
وی افزود: تا قبل از اینکه سد آسک و کوثر در بالا دست رودخانه زهره تنظیم شود محصولات مزارع و کشاورزان هندیجان در استان خوزستان و کشور نمونه بود ولی متاسفانه با تنظیم شدن دو سد مشکل جدی و بحران آب برای کشاورزان به وجود آمده است.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تنظیم شدن سد آسک و کوثر در پشت سدها، متاسفانه مسئولان امور آب با توزیع ناعادلانه آب برای کشاورزان باعث کاهش محصولات کشاورزی و نابودی این بخش شده‌اند.
 وی افزود: مردم هندیجان و روستائیان با دو قطب کشاورزی و صیادی روزگار خود را سپری می‌کنند ولی متاسفانه با کمبود آب در رودخانه زهره شاهد از بین رفتن کشاورزی و صیادی این خطه هستیم.
حیات‌مقدم ادامه داد: تا قبل از تنظیم این دو سد مشکلاتی برای آب این منطقه وجود نداشته است که بعد از اجرای برنامه تنظیم آب سدها و جیره‌بندی آن، مشکلات برای تامین آب کشاورزان منطقه چندین برابر شد که در حال حاضر نیز این روند موجب کاهش شدید تولیدات کشاورزی و صیادی شده است.                              
وی افزود: جای افسوس است که مسئولان بالا دست رودخانه زهره هیچ گونه سهمیه آبی برای هندیجان در نظر نمی‌گیرند و هر روز هم شاهد از بین رفتن زمین‌های مستعد زارعی و بیکاری خیل عظیم کشاورزان منطقه هستند.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی از سازمان آب و برق و وزارت نیرو خواست برای رفع مشکل جدی کشاورزان منطقه هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.
حیات مقدم تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات روستائیان و کشاورزان منطقه فقدان سوخت کافی است که لازم است مسئولان امر فکر اساسی برای حل کمبود سوخت کشاورزان و صیادان هندیجانی داشته باشند.  
وی گفت: شهر هندیجان فاقد دفتر سوخت رسانی است و کشاورزان با مراجعه به مسئولان سوخت در ماهشهر پاسخی دریافت نمی‌کنند و همه در حالت سردرگمی قرار دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر مشکل کمبود آب و سوخت کشاورزان برطرف شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول