اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

مقاوم‌سازی منازل موجب کاهش خسارت در زلزله می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی منازل مسکونی در کشور گفت: مقاوم‌سازی منازل موجب کاهش خسارت در زلزله می‌شود.

مقاوم‌سازی منازل موجب کاهش خسارت در زلزله می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد حاجی‌زاده ‌‌در مانور فرضی ساعت صفر و دور میزی اظهار داشت: باید برای مقابله با حوادث طبیعی همه دستگاه‌ها و نهادها آمادگی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه آمادگی دستگاه‌ها موجب کاهش خسارات می‌شود، تصریح کرد: آمادگی موجب می‌شود، تا در زمان بروز حوادث به نحو احسن عمل کنیم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به زلزله فرض در زنجان گفت: در ساعت 7.26 دقیقه صبح امروز از وقوع زلزله در زنجان آگاه شده و ساعت 7.30 در ستاد مدیریت بحران حضور یافته‌ایم.
وی با بیان اینکه با مدیران شهرستانی، مسئولان بنیاد شهرستان و بنیاد مرکزی مسکن برای تشکیل اتاق بحران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: با مسئولان محلی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
حاجی زاده از آمادگی ماشین‌آلات بنیاد مسکن خبر داد و افزود: در صورت نیاز این ماشین‌آلات در اختیار ستاد بحران استان استان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: با همه پیمانکاران بنیاد مسکن برای در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات سنگین مذاکراتی صورت گرفته و در صورت نیاز استان به این ماشین‌آلات در اختیار مدیریت بحران استان قرار می‌گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اعزام اکیپ‌ها را برای ثبت مشخصات و ارزیابی تقریبی خسارات احتمالی را فعالیت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: با بنیاد مسکن کشور هم در راستای اعزام اکیپ برای کنترل بیشتر این حادثه تماس حاصل شده است.
وی با اشاره به خسارت وارد شده به پل ورودی بیجار یادآور شد: با استان کردستان نیز در راستای کمک‌رسانی به مردم استان زنجان در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
معاون صدا و سیمای استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: تیم‌های هماهنگ شده در راستای راه‌اندازی فرستنده سیار به منطق اعزام شده‌اند.
رامک تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های ضبط شده توسط صدا و سیما این برنامه‌ها، در راستای ایجاد آرامش در جامعه و اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم صورت گرفته است.
معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تشکیل شده و تیم‌ها برای برآورد خسارت‌های احتمالی اعزام شده‌اند.
یکتایی با اشاره به شکاف برداشتن سد گاوازنگ زنجان در زلزله صبح امروز خاطرنشان کرد: به دلیل پایان یافتن فصل کشاورزی و وقوع این حادثه در پاییز سال جاری خوشبختانه خسارت‌های وارد به کشاورزان کاهش می‌یابد.
وی افزود: در راستای برآورد خسارت‌های وارده به چاه‌های کشاورزی، قنوات و کانال‌های آبیاری تیم‌ها در حال اعزام هستند.
همچنین جانشین مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به وقوع زلزله فرض و آمادگی شرکت گاز در این زمینه گفت: نشطیابی در همه خطوط گاز استان زنجان پس از وقوع زلزله انجام می‌شود.
نوروزی اظهار داشت: با اطلاع از وقوع زلزله در استان زنجان هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران استان صورت گرفته و کمیته‌ها فراخوان شده و در ستاد مستقر هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به بلوک‌بندی‌های استان زنجان در 9 منطقه، برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای عملیات در این مناطق انجام شده و در خطوط آسیب ‌دیده نیز عملیات در حال اجرا است.
جانشین مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از نشط یابی همه خطوط گاز استان پس از وقوع زلزله خبر داد و گفت: گروه‌های نشط یاب برای این امر اعزام شده‌اند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای اداره بحران در استان خبر داد و گفت: ایجاد امنیت و آرامش در جامعه از ماموریت‌های نیروی انتظامی پس از وقوع حوادث غیر مترقبه است.
هوشنگ یوسفی ادامه داد: روان‌سازی ترافیک و بررسی وضعیت کشته‌شدگان از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی در حوادث غیرمترقبه است که در حال حاضر در حال انجام است.
وی با اشاره به تهدیدات جانبی پس از وقوع حوادث غیر‌مترقبه در استان، خاطرنشان کرد: برپایی ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌های شهر از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان بحث پیشگیری را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد دولت در سال‌های اخیر و در زمینه‌ بلایای طبیعی بیان کرد و افزود: آشنا ساختن مردم با آثار و انواع بلایای طبیعی و راهکارهای پیشگیری و کاهش آثار سوء این حوادث مهم‌ترین کار در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.
وی با بیان اینکه تمهیدات بسیار زیادی به لحاظ ساختاری در این زمینه در کشور پیش‌بینی شده است، افزود: ارتقای سطح فعالیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
یوسفی این استان را جزو مناطق حادثه‌خیز کشور بیان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از مناطق استان زنجان در زمینه زلزله وضع خطرخیزی دارد که زلزله طارم با خسارت‌ها و تلفات بسیار زیاد از جمله این حوادث است.
معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه از آمادگی دستگاه‌ها و استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول