اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان خبر داد:

بهره‌برداری از بیش از 27 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در هفته پیشگیری از بلایای طبیعی27 هزار و 65 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از بیش از 27 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در زنجان
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌ خیز محسوب می‌شود، اظهار داشت: ایران در دهه گذشته تجربه‌های تلخی از حوادث طبیعی داشته است.
وی زلزله و خشکسالی را از مهمترین حوادثی عنوان کرد که در دهه گذشته تلفات جانی و مالی فراوانی را بر مردم و دولت تحمیل کرده است و افزود: این حوادث موجبات مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی را بر مردم و دولت به وجود آورد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به لزوم پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از تلفات ناشی از حوادث تصریح کرد: پیشگیری از تلفات ناشی از حوادث از اساسی‌ترین رویکردهای دولت است.
وی برگزاری هفته پیشگیری از حوادث طبیعی را در راستای جلوگیری از به وجود آمدن تلفات ناشی از حوادث طبیعی اعلام و تاکید کرد: در هفته پیشگیری از حوادث طبیعی مردم با انواع حوادث آشنا و برای مقابله با آنها آموزش می‌بینند.
کریمی با اشاره به تشکیل یک سازمان مستقل برای مقابله با حوادث طبیعی تصریح کرد: دولت مبالغ کلانی برای این امور هزینه می کند.
وی بخشی از مبالغ در نظر گرفته شده برای مقابله با حوادث طبیعی را برای هزینه شدن بعد از حادثه عنوان کرد و گفت: بخشی از بودجه هم برای پیشگیری از تلفات به هنگام بروز حادثه هزینه می‌شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: بخشی از استان زنجان جزو مناطق زلزله‌‌خیز و بخشی نیز طی سال‌های گذشته جزو مناطقی محسوب می‌شود، که دچار خشکسالی شده است.
وی بیمه محصولات کشاورزی را جزو راه‌‌حل‌های کاهش خسارات ناشی از خشکسالی برشمرد که موجب کاهش ریسک می‌شود.
کریمی، زیر پوشش بیمه قرار دادن محصولات شیلات را از جمله برنامه‌های آینده برای پایین آوردن ریسک محصولات آبخیزداری عنوان کرد.
وی با اشاره به برنامه ابتکاری اجرا شده در استان زنجان در رابطه با عقد قرارداد با بیمه و زیر پوشش بردن واحدهای مسکونی در مقابل آتش‌سوزی و زلزله تصریح کرد: این طرح در استان زنجان به عنوان یک استان پایلوت انجام شد.
معاون عمرانی استاندار زنجان ایجاد آب‌بندها و کمک به جذب حداکثری آب‌های سطحی را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در راستای جلوگیری از فرسایش بیشتر خاک انجام می‌شود.
وی احداث مرکز امداد و نجات برای شمال غرب کشور را در 20 کیلومتری آزادراه زنجان ـ قزوین یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت بحران استان زنجان برای آمادگی به هنگام بروز حوادث اعلام کرد.
کریمی با اشاره به تقسیم کار به وجود آمده در بین استان‌ها به هنگام وقوع حادثه گفت: زنجان به‌عنوان استان معین برای کمک به استان تهران انتخاب شده است.
وی اجباری کردن نظارت بر طراحی و ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که با اجرای آن درصد تلفات به هنگام بروز حادثه کاهش چشمگیری می‌یابد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات 100 میلیون ریالی به روستاییان برای مستحکم کردن ساختمان‌ها خاطرنشان کرد: روستاییان از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.
وی هدف از برگزاری هفته پیشگیری از بلایای طبیعی را اطلاع‌رسانی به مردم اعلام کرد و افزود: در هفته پیشگیری از بلایای طبیعی مانورهای مختلفی در شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شود.
کریمی از اجرای مانور بزرگ با حضور استاندار زنجان خبر داد و بیان کرد: روز پنج‌شنبه یک مانور بزرگ برای اعضای ستاد مدیریت بحران استان زنجان در راستای آزمایش مدیریت آنها به هنگام وقوع حادثه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: چارت سازمانی ویژه‌ای در استان زنجان برای مقابله با بحران به هنگام وقوع حادثه در نظر گرفته شده است، که در مانورها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار زنجان از برگزاری مانور زلزله در روز 25 مهرماه در شهر زنجان خبر داد و یادآور شد: مانور اطفای حریق نیز در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هر هفت شهرستان زنجان مانورهایی به مناسبت هفته پیشگیری از بلایای طبیعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مانور امداد جاده‌ای و آتش سوزی مراتع و ساعت صفر نیز در شهرستان ماهنشان برگزار می‌شود.
کریمی عنوان مانوری که در شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود را حمل مواد خطرناک اعلام کرد و افزود: مانور امداد جاده‌ای و ارتباطات نیز در شهرستان طارم برگزار می‌شود.
وی از برگزاری مانور زلزله و امداد و نجات در شهرستان ابهر خبر داد و تاکید کرد: در شهرستان خدابنده نیز مانور حمل مواد خطرناک و مقابله با حمله گرگ‌ها و همچنین اطفای حریق برگزار می‌شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان برگزاری همایش، سخنرانی مسئولان مدیریت بحران در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات مرتبط با هفته پیشگیری با بلایای طبیعی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته اعلام کرد.
وی همچنین از افتتاح دیوار حفاظتی رودخانه در شهر زرین‌آباد ایجرود خبر داد و تصریح کرد:‌ تعداد 27 هزار 65 واحد مسکونی مقاوم شده در روستاها نیز در هفته پیشگیری از بلایای طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.
کریمی ادامه داد: واحد پلی‌کلینیک هلال احمر نیز در هفته پیشگیری از بلایای طبیعی به بهره‌برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه مبلغ در نظر گرفته شده برای مدیریت بحران استان زنجان 146 میلیارد ریال است، افزود: این اعتبار هنوز به استان  تخصیص نیافته است.
معاون عمرانی استاندار زنجان در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت نابسامان خیابان‌ها به هنگام بارش باران خاطرنشان کرد: در ستاد عمران شهری 60 میلیارد ریال به امر ساماندهی کانال‌های شهری اختصاص یافته که سهم 20 میلیاردی ریالی استان تامین شده است و مسکن و شهرسازی و شهرداری نیز باید بقیه مبلغ را تامین و اقدام به بازسازی و لایه‌روبی کانال‌های شهری ‌کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول