اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل:

مقاوم‌سازی مسکن ارزان‌ترین مسیر در کاهش تلفات حوادث است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: مقاوم‌سازی مسکن به شکل اصولی و درست آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه در کاهش تلفات حوادث غیرمترقبه است.

مقاوم‌سازی مسکن ارزان‌ترین مسیر در کاهش تلفات حوادث است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خداوردی رحمانی عصر امروز در همایش ایمنی و آشنایی با فناوری‌های نوین صنعتی‌سازی ساختمان در اردبیل اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن سال‌ها است که مورد توجه دولت خدمتگزار بوده و در مناطق شهری و روستایی نتایج و عملکرد مطلوبی را برای ایجاد ایمنی بهتر و ارتقای شاخص‌های زندگی بدون دغدغه فراهم کرده است.
وی رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی را در ساخت و سازها و همچنین تولید مصالح ساختمانی ضروری توصیف کرد و افزود: بیش از 3 هزار و 500 واحد از مسکن مهر استان اردبیل در حال حاضر به صورت صنعتی و نیمه‌صنعتی در حال احداث است.
رحمانی استقبال مردم را از این نوع ساخت و سازها در حد وسیع و گسترده توصیف کرد و ادامه داد: این استقبال نشان می‌دهد که خود مردم رغبت بیشتری برای کاهش هزینه‌ها و مقاومت بیشتر ساخت و سازها دارند.
این مسئول به اقدام مثبت وزارت راه و شهرسازی در حمایت از تولید واحدهای مسکونی صنعتی و نیمه‌صنعتی به ویژه در دولت دهم تصریح کرد: این اقدام گام مثبتی برای بهره‌مندی اقشار کم درآمد از مسکن استاندارد و ارزان قیمت بوده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در استان اردبیل صنعتی‌سازی ساختمان در قالب واحدهای مسکن مهر رونق گرفته به طوری که توسعه آن در آینده می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در وارد آوردن خسارات و تلفات مختلف به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل اضافه کرد: صنعتی‌سازی ساختمان در ایران قدمتی 50 ساله دارد و ما در برخی از شهرهای کشورمان شاهد صنعتی‌سازی ساختمان به شکل فراگیر هستیم که انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز این فرآیند روز به روز توسعه پیدا کند.
وی در ادامه با قدردانی از بنیاد مسکن در پرداخت تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: سهمیه استان اردبیل در این باب 26 هزار واحد بوده که به دلیل وجود متقاضی بیشتر این رقم به 31 هزار واحد افزایش یافته است.
رحمانی با یادآوری این‌که تاکنون در استان اردبیل برای 30 هزار واحد مسکن مهر برای پرداخت تسهیلات عقد قرارداد شده است، افزود: در این زمینه 300 میلیارد تومان تسهیلات مسکن در سه بخش بافت‌های فرسوده، خرده مالکان و مشارکت سه جانبه به متقاضیان ارایه شده است.
وی تصریح کرد: صنعتی‌سازی ساختمان امروز از اصلی‌ترین موضوعاتی است که نه تنها خود مردم بلکه مسئولان نیز به آن توجه دارند و در این زمینه تسهیلات پرداخت شده نیز متفاوت‌تر از واحدهای معمولی است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل در پایان اضافه کرد: اگر ساختمان‌سازی از حالت سنتی به صنعتی تغییر پیدا کند زمینه کنترل کیفی، پایین آمدن هزینه‌های ساختمان‌سازی و کاهش حوادث ناشی از فرو ریختن ساختمان و بهبود وضعیت مبلمان شهری را شاهد می‌باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول