اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد:

مقاوم‌سازی 5 هزار واحد مسکونی مددجویی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به روند اجرای ساخت و سازهای مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاکنون بیش از 5 هزار واحد مسکن خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خرید، تحویل و مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 5 هزار واحد مسکونی مددجویی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای مسکن با اشاره به اینکه تاکنون 272 واحد تفاهم‌نامه با سازمان مسکن و شهرسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 15 واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عقد قرارداد شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 280 واحد دیگر از درآمد کمیته امداد به تعداد واحدهای مسکن خانواده زیر پوشش کمیته امداد اضافه می‌شود، خاطر نشان کرد: در روستاها نیز کار مقاوم‌سازی تعداد یک هزار و 200 واحد آغاز شده که تاکنون 590 واحد آن تحویل داده شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر برخی از اقدامات در زمینه ساخت این واحدهای مسکونی از قبیل خرید زمین صورت گرفته است.
وی افزود: در صورتی‌که اعتبار مورد نیاز ساخت این واحدهای مسکونی قبل از پایان فصل کاری به این نهاد ابلاغ شود مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را در زمینه انجام مراحل بعدی این واحدهای مسکونی انجام می‌دهند.
ولی‌زاده با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: با برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ذی‌ربط مقرر شده در حد توان مشکل مددجویان زیر پوشش این نهاد حل شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان همچنین در ادامه با اشاره به تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 48 هزار مددجو زیر پوشش این نهاد هستند.
وی یادآور شد: با اقدامات توانمند‌سازی با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مسئولان این نهاد صورت گرفته در مقطع زمانی مقتضی تعداد مددجویان زیر پوشش این نهاد 2هزار نفر کاهش یافته است.
ولی‌زاده ایجاد مشاغل و اعطای وام‌های مختلف را از جمله مواردی برشمرد که در راستای توانمندسازی مددجویان صورت گرفته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان تصریح کرد: خارج شدن مددجویان زیر پوشش این نهاد به صورت یک‌باره صورت نمی‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با انجام کارهای کارشناسی و با بررسی‌های لازم انجام می‌شود.
ولی‌زاده تصریح کرد: قبل از توانمندی مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) وضعیت مالی و توانایی فرد از نظر اداره زندگی و مسائل معیشتی مورد بررسی قرار گرفته و سپس خودکفایی مددجوی مورد نظر اعلام می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان کمتر از متوسط کشوری مددجو زیر پوشش دارد، ادامه داد: این امر حاصل مناعت طبع شهروندان زنجانی است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 50 درصد مددجویان زیر پوشش این نهاد در چرخه اشتغال وارد شده‌اند.
ولی زاده با بیان اینکه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال برای 2 هزار مددجوی این نهاد یادآور شد: مسئولان این نهاد در نظر دارند حتی برای بیشتر از تعداد مقرر شده نیز اشتغال ایجاد کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول